رئیس فدراسیون بدمینتون:

برترین بدمینتون بازان جهان در مسابقات دهه فجر شرکت می‌کنند

محمدرضا پوریا از حضور بهترین بدمینتون بازان جهان برای شرکت در مسابقات گرامیداشت دهه فجر در کشور خبر داد.

پوریا: برترین بدمینتون بازان جهان در مسابقات دهه فجر شرکت می کنندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در گفتگو با رادیو درباره برنامه‌های رقابت‌های گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: کمتر از ۲۰ روز به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات دهه فجر زمان باقی مانده است. حدود ۱۵ کشور اعلام آمادگی کرده اند و اسامی ورزشکاران خود را فرستاده اند. کشور‌های هند، مکزیک، مالزی، بولداوی، ترکیه، ویتنام، استرالیا، اردن، سوریه، اندونزی، پرتغال، میانمار، آلمان، آذربایجان و عراق از کشور‌های مطرح بدمینتون هستند که با نفرات برتر و با رنکینگ بالای خود به ایران خواهند آمد.

او تصریح کرد: امسال جایزه ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته ایم و بنابر تاکید سلطانی فر وریز ورزش و جوانان که باید مسابقات بزرگ را در شهرستان‌ها برگزار کنیم، مسابقات جوانان را در سمنان و مسابقات بین المللی دهه فجر را در زنجان برگزار خواهیم کرد. هزینه‌های جایزه نیز از طرف فدراسیون و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان زنجان و نیز هیئت بدمینتون استان زنجان پرداخت خواهد شد.

پوریا افزود: از زمانی که مسئولیت فدراسیون بدمینتون را بر عهده گرفتم جایزه ۵ هزار دلاری را به ۲۵ هزار دلاری رساندم. زیرا فدراسیون جهانی هر سال در مسابقات مختلف جایزه‌ها را ۲۵۰۰ دلار افزایش می‌دهد. طبق این روال مبلغ جایزه را افزایش دادیم. با این روند تیم‌های شرکت کننده بیشتری هم در کشور حضور پیدا می‌کنند.

رئیس فدراسیون بدمینتون بیان کرد: برنامه ریزی‌ها برای پوشش خبری و پخش مسقیم این رویداد انجام شده است تا علاقمندان به رویداد‌های رشته بدمینتون در جریان مسابقات قرار بگیرند.

او اضافه کرد: 2 نفر از ورزشکاران ما به نام‌های ثریا آقایی و امیر جباری در کمپ پیشرفته قرار دارند که برای المپیک برنامه ریزی شده است. محمد اندی معاون توسعه بدمینتون آسیا به کنفدراسیون اعلام کرد تا قبل از مسابقات، ایران میزبان کمپ باشد. این فرصت خوبی است تا بتوانیم سهمیه بیشتری را به خود اختصاص بدهیم. زیرا بیشتر از ۸ پسر و ۸ دختر نمی‌توانند در این کلاس شرکت کنند. فعلا 2 نفر از ورزشکاران تثبیت شده اند و اگر از کشور‌های غرب آسیا نفرات کمتری بیایند ما سهمیه بیشتری خواهیم داشت. ۶ تا ۱۴ بهمن این کلاس در زنجان زیرنظر محمد اندی، سرور جلالیان، سحر زمانیان و  ولی دروی در 2 سالن جداگانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اظهارات پوریا درباره مسابقات بدمینتون گرامیداشت دهه فجر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار