گرد و خاک ۱۳۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به علت وقوع گرد و خاک شدید  ۱۳۷ نفر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خجسته حسینی‌نژاد، قائم مقام معاونت درمان علوم پزشکی اهواز بیان داشت: به دنبال وقوع این پدیده، از پیش از ظهر تا شب گذشته 29 دی ماه در مجموع 137 نفر به علت داشتن مشکلات تنفسی، به بیمارستان‌ها و مراکز شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد 9 نفر در بخش‌های بیمارستانی و 70 نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و 58 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: همچنان شاهد مراجعات مردم به مراکز درمانی تابعه دانشگاه به دلیل مشکلات تنفسی هستیم. بنابراین از شهروندان و بویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن صعب‌العلاج و سالمندان که بیشتر در معرض آسیب هستند، می‌خواهیم تا ثبات وضعیت هوا حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری و خروج از منازل خود اجتناب کنند.

حسینی‌نژاد بیان داشت: وقوع پدیده گرد و غبار و بارندگی به طور همزمان در برخی شهرها، رخ داده  وضعیت فعلی هوا نیز خوب و مطلوب نیست. در زمان وقوع آخرین پدیده قبل از 29 دی‌ماه، به دلیل درایت و هشیاری شهروندان، آمار مراجعات تنفسی به مراکز درمانی، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت و امیدواریم اکنون نیز این آمار کاهش یابد.

انتهای پیام/م

مراجعه 137 نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.