کاهش بهای نفت برنت و شاخص نیویورک

بهای هر بشکه نفت خام سبک شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت، با ۵۸ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۳ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در پی اعلام آژانس بین المللی انرژی مبنی بر اینکه تولید نفت آمریکا امسال نیز به روند فزاینده خود ادامه خواهد داد، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدیت ‏‏ (دابلیو. تی. آی)، ‏ ‏در پایان معاملات روز جمعه کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت (دابلیو. تی. آی) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار داد‌های آتی نفت ایفا می‌کند، در پایان معاملات روز جمعه، برای تحویل در ماه فوریه با ۵۸ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۳ دلار و ۳۷ سنت رسید.

بر این اساس؛ پس از پنج هفته روند افزایشی، بهای نفت در بازار نیویورک طی یک هفته اخیر یک ممیز ۴۴ صدم درصد کاهش یافت.

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت آمریکا امسال با یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه افزایش به ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که از این نظر گوی سبقت را از عربستان خواهد ربود و هم ردیف روسیه قرار خواهد گرفت.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) نیز روز گذشته با انتشار گزارش ماهانه خود بر همین نکته تاکید کرد. آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا (EIA) که به عنوان نهادی وابسته به وزارت انرژی آمریکا آمار وارقام و گزارش‌های مربوط به بازار انرژی و نفت این کشور را اعلام می‌کند با انتشار گزارشی در هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت این کشور از سه ماهه نخست امسال به ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) به همراه ۱۰ کشور غیر عضو از جمله روسیه از اواخر سال ۲۰۱۶ تاکنون در چارچوب توافقنامه‌ای با هدف برقراری توازن در عرضه و تقاضا برای نفت در بازار جهانی و در نتیجه تثبیت قیمت‌ها متعهد شده اند که صادرات نفت خود را محدود کنند. این کشور‌ها موافقت کرده اند اجرای این توافقنامه را تا پایان ۲۰۱۸ ادامه دهند.

اما اکنون که قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافته است تولید کنندگان نفت رسی یا نفت شیل ‏‏، نفت غیر متعارفی که ‏‏با استفاده از فناوری ‏‏شکست ‏هیدرولیک و با ‏هزینه‌ای بالا استخراج ‏می ‏شود، برای تولید این نوع دیگر مشکل چندانی ازنظر تامین هزینه‌ها نخواهند داشت. در نتیجه انتظار می‌رود تولید نفت بیش از این افزایش یابد.

همچنین بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود با ۷۰ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

انتهای پیام/

قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار