صنعت گردشگری در کوبا رکورد زد

به رغم محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا، صنعت گردشگری در کوبا رکورد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ به رغم محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ، صنعت گردشگری در کوبا رکورد زد.

دیدار ۴.۷ میلیون بازدید کننده و جذب بیش از ۳ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور از این محل، باعث شده تا سال ۲۰۱۷ برای صنعت گردشگری این کشور، یک رکورد تاریخی به شمار آید.

طی سال گذشته بیش از ۶۱۹ هزار آمریکایی از کوبا دیدن کرده اند که این تعداد شش برابر از زمان قبل از ریاست جمهوری اوباما بیشتر است، با وجود این رونق و افزایش ۱۸ درصدی جهانگردان در سال ۲۰۱۶، صاحبان رستوران‌های خصوصی و هتل‌ها و مسافرخانه اخیرا از کاهش چشمگیر درآمد خود از این ناحیه سخن می‌گویند.

رونق گردشگری در کوبا زمانی اتفاق افتاد که اوباما و رائول کاسترو در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ اعلام کردند که قصد دارند روابط دیپلماتیک دو کشور را مجددا برقرار کرده و به سمت عادی سازی مناسبات دو کشور حرکت کنند. در پی این تصمیم کشتی‌های کروز آمریکا راهی خلیج هاوانا شدند و شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی پرواز‌های منظمی را به تمامی شهر‌های کوبا برقرار کردند.

در حالی که آمریکا سفر گردشگران این کشور را به کوبا ممنوع کرده است، هنوز آمریکایی‌ها می‌توانند برای اهداف خواص از جمله فعالیت‌های مذهبی و تعاملات فرهنگی «مردم با مردم» به کوبا سفر کنند.

بر اساس سیاست جدید دولت ترامپ سفر‌های ناشی از تعاملات مردم با مردم فقط در قالب تور‌های گردشگری قابل انجام است که این امر عمدتا به توان بلقوه بخش حمل و نقل و تورگردانی کوبا بستگی دارد. در نتیجه این سیاست، بسیاری از صاحبان کسب و کار خصوصی در آمریکا، کمتر تمایل به دیدار از کوبا نشان می‌دهند.

خوزه لوئیس پرلو کارشناس گردشگری در دانشگاه هاوانا می‌گوید: در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۴۱ قایق مسافرکش کروز به کوبا سفر کرده اند در حالیکه این رقم در سال گذشته ۱۸۴ هزار فروند بود. عمده مسافران این کروز‌ها آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

رکورد صنعت گردشگری کوبا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار