نجات ۳۲ کودک سومالیایی از چنگ عناصر الشباب

نیرو‌های ارتش سومالی به یک مرکز آموزشی ترویست‌های الشباب حمله کردند و ۳۲ کودک را از چنگ عناصر این گروه تروریستی نجات دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، مقامات سومالی روز جمعه اعلام کردند نیرو‌های ارتش این کشور به یک مرکز آموزشی ترویست‌های الشباب حمله کردند و ۳۲ کودک را نجات دادند.

بر اساس اعلام مقامات سومالی، این کودکان به عنوان نیرو‌هایی جذب شده بودند که قرار بود در آینده برای گروه تروریستی الشباب فعالیت کنند.

«عبد الرحمان عمر عثمان»، وزیر اطلاع‌رسانی سومالی، در این باره اعلام کرد: «این ۳۲ کودک اکنون در امنیت به سر می‌برند و دولت از آن‌ها مراقبت به عمل می‌آورد. مایه تاسف است که تروریست‌ها در حال جذب کودکان هستند.»

وی در ادامه گفت: «این موضوع نشان می‌دهد تروریست‌ها تا چه اندازه ناامید شده‌اند، زیرا در حال شکست خوردن در جنگ هستند.»

الشباب پیشتر اعلام کرد نیرو‌های دولت سومالی به واسطه حمایت هواپیما‌های بدون سرنشین، به این مرکز در ناحیه «شابله میانه» حمله کردند. بر اساس ادعای الشباب، چهار کودک نیز در جریان این حملات کشته شدند. دولت سومالی تاکنون درباره گزارش‌های منتشر شده در خصوص قربانیان احتمالی این حملات واکنشی نشان نداده است.

در گزارشی که طی هفته کنونی منتشر شد، دیدبان حقوق بشر که محل استقرار آن در نیویورک است، در این باره اعلام کرد از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ تا کنون، الشباب به روستاها، معلمان مدرسه‌ها و جوامع روستایی دستور داده است تا صد‌ها کودک را که گاهی اوقات سن برخی از آن‌ها حدود هشت سال است، به این گروه معرفی کنند.

الشباب که از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده است، قصد دارد دولت مورد حمایت سازمان ملل متحد را در سومالی سرنگون کند.

انتهای پیام/

آزادی ۳۲ کودک سومالیایی اسیر تروریست‌های الشباب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار