در سومین نشست معاون و مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت؛

توسعه فناوری اطلاعات در نظام ارجاع هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات در نظام ارجاع گفت: دسترسی مناسب به شبکه، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

توسعه فناوری اطلاعات در نظام ارجاع هزینه‌ها را کاهش می‌دهدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن هاشمی سومین نشست معاون و مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: پزشک خانواده و نظام ارجاع باید در کشور اجرا شود و این برنامه‌ها ابزار‌هایی برای رسیدن به اهدافی مانند افزایش دسترسی مردم به خدمات، پیشگیری از بیماری‌ها و جلوگیری از تقاضا‌های القایی و در نهایت بهبود شاخص‌های سلامت است.

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه مناسب IT در نظام ارجاع، اظهار کرد: اگر در مدیریت شبکه دسترسی مناسب باشد و شاخص‌ها بهبود یافته و هزینه‌ها کاهش یابد یعنی اقدامات ما درست بوده است.

 هاشمی تصریح کرد: حوزه درمان از بهداشت جدا نیست و حتی بخشی از درمان است چراکه می‌تواند از مرگ، معلولیت و تحمیل هزینه به مردم و نظام سلامت پیشگیری کند بنابراین لازم است که همکاری بیشتری بین حوزه‌های بهداشت و درمان صورت گیرد.

در این نشست رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، شریعتی رئیس مرکزمدیریت شبکه بهداشت، گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد، برکاتی مدیرکل دفترسلامت جمعیت، خانواده و مدارس،  زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه و سمیعی مدیر کل اداره امور آزمایشگاه‌های مرجع حضور داشتند.

گفتنی است، در این نشست هر یک از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از عملکرد، وضع موجود و برنامه‌های واحد خود برای ۴ سال آینده پرداختند.

انتهای پیام/

پزشک خانواده و نظام ارجاع، ابزار ارتقای شاخص‌های سلامت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار