تصویر دیده نشده از شکنجه در دوران قجر

تصویری دلخراش از شکنجه پیرزنی در عهد قجر را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گذشته های دور  برای تنبیه افراد از ابزاری به نام فلک استفاده می کردند. فلک ابزاری است که با آن پاهای فرد را می‌بستند و با شلاق یا ترکه ای به کف پاهایش می‌زدند.

برای فلک بستن دو سر چوبی را سوراخ می‌کنند و طناب یا تسمه‌ای از آن رد می‌کنند. سپس پاهای فرد مورد نظر را برهنه می‌کنند و بین چوب و طناب قرار می‌دهند و به کف پاهای او می‌زنند.

 طی گشت و گذاری در فضای مجازی به عکسی برخوردیم که مربوط به فلک کردن خانم خدمتکاری است در عهد قجر که به دستور حاکمان آن زمان  برای تنبیه وی او را فلک کردند.

در ادامه این تصویر را مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
قدیمی ها،همه ی کارشون حساب وکتابی داشته وازجمله همین شیوه تنبیه کردنشون!چون دورترین جای بدن راباچوب میزدندتاهیچ ضربه ای به سروصورت نخوره موقع تنبیه کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
این روش تنبیه کردن مستحق سلبریتیهای بی شرم حیاست که جامعه ایرانی روبه وسیله بدآموزیشون به تباهی وفسادکشوندند،کاش به جای جریمه۱یک میلیون تومانی که به قول همون ضرب المثل دربرابراینهمه «سلبریتیهای فاسدوهرزه»ککشون هم نمیگزه!می آوردنددرجلوچشم و انظارعمومی این شکلی درست وحسابی تنبیه وفلك می کردندتاحساب کاردستشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۰
نگرانی بزرگی که دررابطه باعکس های سیاه وسفیدتاریخی ویا تصاویرقدیمی که حاوی نکات وناگفته های زیاددرباره فرهنگ و آداب ورسوم مردم وکشورمون هست اینه که بیشترعکس های تاریخی درمنازل شخصی درون آلبوم های فرسوده کهنه افرادیا برروی نگاتیوهای به شدت آسیب پذیرالان داره نگهداری میشه بعدازیه مدت دورمیریزن به عنوان کاغذپاره وزباله بجای ترمیم و بازسازی کردنشون!کاش این عکس های تاریخی توسط اداره ارگانی بودکه کارش جمع آوری وترمیم عکسهای تاریخی مردم وکشورمون باشه که درمنازل وخانه های شخصی نگهداری می کنن
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
نکته مهم که دراین تصویر وعکس تاریخی مشهوده اینه:خدمت کارخانم که با چوب فلک قراره تنبیهش کنندبیشترازاون که نگران تنبیه شدنش باشه مراقب حفظ عفت وحجابشون هستند بخاطراینکه قبل از بالانگه داشتن فلک،چادر رابه دورزانوگره زدندپاها که بالاقرارمیگره پوشش پاوزانوشون پایین نیاد!به این ترتیب حجابشون رو حفظ کنندکه واقعانشون دهنده ارزش چادرونوع حجاب برای زنان ایرانی بوده حتی دراین شرایط سخت!
Netherlands
ک
۱۲:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قدیماچقدربه حجابمون ارزش واحترام قائل بودیم،حجاب کامل زنان قاجاری که درتصویرو عکس بالاست بیانگراین نکته وموضوعه دقیقا!
Netherlands
ک
۱۲:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتماخبط وخطایی کرده که درحال مجازات وفلک شدن هست!بعضی وقتها تنبیه اگرازروی خیروصلاح وعدالت اجراء بشه لازمه وهیچ اشکالی هم نداره
Netherlands
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اتفاقاتازمانیکه کشورمااز این تنبیه درجامعه برای افرادخطاکاراستفاده می کردندتأثیربازدارندگی که داشت خیلی بهترازحبس وزندان بود!
آخرین اخبار