دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در لهستان

وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر کراکوف لهستان دیدار و در زمینه راهکارهای حل مناقشه قره باغ گفتگو کردند.

دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در لهستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون دولتی آذربایجان، وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر کراکوف لهستان دیدار و در زمینه راهکارهای حل مناقشه قره باغ گفتگو کردند.

بر این اساس، دیدار «المار محمدیار اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «ادوارد نعلبندیان» وزیر امور خارجه ارمنستان با حضور «اندریو شوفر»، «استفان ویسکونتی» و «ایگور پاپوف» به ترتیب روسای آمریکایی ، فرانسوی و روسی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ، برگزار شد.

«المار محمدیاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پایان این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد در این دیدار، چند ایده خلاقانه از سوی میانجی ها مطرح شده است. وی با بیان اینکه، این مذاکرات درباره راهکارهای حل مناقشه قره باغ نزدیک به شش ساعت ادامه یافت، گفت: برای ادامه مذاکرات بر اساس این ایده ها ، در ماه فوریه سال جاری میانجی گران به منطقه سفر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، دیدار در کراکوف را مثبت اریابی کرد و افزود: رویکرد کلی آن است که برای پیشرفت در حل مناقشه قره باغ و تامین صلح و ثبات در منطقه باید مذاکرات مرتب، محتوایی و منطقی ادامه یابد.

دیدار قبلی وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان 7 دسامبر سال گذشته ( برابر 16 آذرماه ) در حاشیه اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین برگزار شده بود.

انتهای پیام/

وزاری خارجه ارمنستان و آذربایجان درباره موضوع قره باغ گفتگو کردند

برچسب ها: روسیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار