آتش زدن پرچم ناتو در تظاهرات مردم خشمگین مقدونیه

تظاهرکنندگان در مقدونیه پرچم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را همزمان با سفر ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به این کشور آتش زدند.

آتش زدن پرچم ناتو در تظاهرات مردم خشمگین مقدونیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرکنندگان در مقدونیه روز پنجشنبه پرچم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را همزمان با سفر ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو به این کشور آتش زدند.

بر این اساس، گروهی از تظاهرکنندگان در شهر اسکوپیه پرچم ناتو را همزمان با سفر استولتنبرگ به کشورشان آتش زدند. تظاهرکنندگان علاوه بر این که پرچم ناتو را آتش زدند با داد و فریاد زوران زائف، نخست وزیر مقدونیه و اعضای کابینه را همراهی کردند.

استولتنبرگ روز پنجشنبه با مقامات مقدونیه دیدار و درباره تلاش های دوباره این کشور برای پیوستن به ناتو گفتگو کرد. این در حالی است که یک دهه پیش، اختلافات میان مقدونیه و یونان باعث شد تلاش های اولیه این کشور برای پیوستن به سازمان ناتو متوقف شود.

دبیر کل ناتو در سفر خود به مقدونیه با «گئورگ ایوانف» رئیس جمهور مقدونیه، و همچنین وزرای دفاع و امور خارجه این کشور در اسکوپیه دیدار کرد. مقامات یونان و مقدونیه ابراز امیدواری کرده اند اختلافات طولانی مدت میان این دو کشور در خصوص مقدونیه بتواند ظرف مدت چند ماه آینده حل شود. یونان که از کشورهای عضو سازمان ناتو است، با تلاش های مقدونیه برای پیوستن به سازمان ناتو در سال 2008 مخالفت کرد.

انتهای پیام/

تظاهرات مردم مقدونیه همزمان با سفر دبیر کل ناتو به این کشور

برچسب ها: ناتو ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار