ترامپ برندگان جایزه «اخبار جعلی» ۲۰۱۷ را معرفی کرد!

رئیس جمهور آمریکا رسانه‌ها و خبرنگارانی را که به عقیده او دروغ‌ترین اخبار را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده‌اند، معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که تاکنون بار‌ها رسانه‌ها و خبرنگاران را مورد حملات لفظی خود قرار داده و آن‌ها را به دروغگویی متهم کرده است، شب گذشته (چهارشنبه) در اقدامی عجیب برندگان جایزه «اخبار جعلی» را معرفی کرد.

ترامپ در تاریخ ۸ ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که رسانه‌ها و خبرنگارانی که دروغ‌ترین اخبار را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده‌اند، به عنوان برندگان جایزه «اخبار جعلی» معرفی خواهد کرد.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود آدرس یک وبسایت را منتشر کرد که در آن اسامی افرادی که به عقیده او «اخبار جعلی» منتشر کرده بودند، قرار داشت. این وبسایت در دقایق اولیه به دلیل هجوم بیش از حد مردم، مسدود شد؛ اما پس از مدتی این مشکل برطرف شد.

در صدر این فهرست نیویورک تایمز قرار دارد و در زیر آن خبری که «پاول کروگمن»، خبرنگار نیویورک تایمز به ادعای ترامپ به دروغ منتشر کرده بود. او در روز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مطلبی اعلام کرده بود که اقتصاد کشور ضربه قابل توجهی خواهد دید.‌

ای بی سی نیوز رتبه دوم برندگان «اخبار جعلی» را به دست آورد. گویا برایان راس، خبرنگار‌ ای بی سی نیوز در مطلبی به اشتباه نوشته بود که دونالد ترامپ از مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا خواسته بود با روسیه تماس بگیرد. این اشتباه باعث شد برایان راس از سمت خود در این خبرگزاری تعلیق شود.

در رتبه سوم، خبرگزاری سی ان ان قرار دارد. سی ان ان پیشتر اعلام کرده بود که دونالد ترامپ و دونالد ترامپ جونیور به داده‌های هک شده ویکی لیکس دسترسی داشته اند. به نظر می‌رسد سی ان ان نخست به اشتباه در گزارشی نوشته بود که دونالد ترامپ جونیور یک ایمیل از ویکی لیکس درباره کمیته ملی حزب دموکرات در ۴ سپتامبر دریافت کرده است. اما دونالد ترامپ جونیور این ایمیل را در ۱۴ سپتامبر دریافت کرده بود.

در رتبه چهارم این فهرست روزنامه تایم قرار دارد. زک میلر، خبرنگار روزنامه تایم پیشتر گزارش کرده بود که ترامپ مجسمه مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی تبار را از دفتر کارش برداشته است. اما این خبر دروغ بود و خیلی سریع از روی سایت تایم برداشته شد. میلر حتی در چند توییت از ترامپ عذرخواهی هم کرده بود.

در رتبه‌های بعدی این فهرست واشنگتن پست، نیوزویک و باز هم دو خبرنگار دیگر سی ان ان قرار دارند.

دونالد ترامپ در پایان این فهرست هم بزرگترین فریبکاری رسانه‌ها علیه مردم آمریکا را ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا معرفی کرد. به عقیده ترامپ، روسیه در انتخابات آمریکا مداخله‌ای نکرده است.

 

انتهای پیام/

اقدام عجیب ترامپ علیه رسانه‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار