سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

فرار 100 پسر از خانه در 6 ماهه نخست سال 96/ ضرورت افزایش آگاهی افراد نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ دی ماه سال ۹۶ را در این گزارش مشاهده کنید.

بسته خبری بهزیستی///هزینه 60 میلیارد تومانی بهزیستی برای روستا مهدها/فرار 100 پسر از خانه در 6 ماهه نخست سال 96/حضور 10 کودک در مرکز اقامتی ترک اعتیاد کودکان استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

فرار 100 پسر از خانه در 6 ماهه نخست سال 96

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین آمار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، 100 پسر در 6 ماهه نخست سال 96 از خانه فرار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آمار پسران فراری در کشور نسبت به دختران در ظاهر کمتر است، اما این مسئله هرگز به مفهوم بالا بودن آمار دختران فراری در واقعیت نیست؛ زیرا بسیاری از پسران پس از فرار از خانه به دنبال کار می‌روند و مشغول به کار می‌شوند و پس از آن خانواده‌ها نیز خیلی پیگیر این موضوع نمی‌شوند و گزارشی در خصوص فرار فرزند پسر خود از خانه به کلانتری‌ها ارائه نمی‌دهند.

هزینه 60 میلیارد تومانی بهزیستی برای روستا مهدها

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی سالانه مبلغ 60 میلیارد تومان برای فعالیت و راه اندازی روستا مهدهای کشور هزینه می کند.

 وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور برای اینکه در راستای تحقق عدالت توزیعی گام بر دارد، از سال 1380 به تاسیس روستا مهد اقدام کرده است و تاسیس روستا مهدها در کشور به منظور برخورداری کودکان ساکن در روستاها و مناطق حاشیه ای از خدمات مشابه مهدهای کودک در شهرها صورت گرفته است و تا کنون در این روستا به بسیاری از کودکان خدمات مختلفی ارائه شده است.

مراجعه 13 هزار معتاد متجاهر به مراکز سرپناه شبانه تا پایان آذر ماه سال 96

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: 13 هزار معتاد متجاهر تا پایان آذر ماه به 9 مرکز سر پناه شبانه در استان تهران مراجعه کرده اند و از خدمات این مراکز استفاده کرده اند.

شمسی تصریح کرد: مراجعه کنندگان به مراکز سرپناه شبانه، یک وعده غذای گرم برای شام دریافت می کنند و همچنین می توانند از خدمات نظافتی این مراکز برای استحمام خود بهره مند شوند.

قانون حمایت از معلولان، قانونی برای رفع تبعیض

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: قانون حمایت از معلولان، قانونی برای رفع تبعیض بین معلولان است و هر یک از مردان و زنان معلول به یک اندازه از اجرای آن سود می‌برند.

وی اظهار کرد: باید به قانون حمایت از معلولان که هنوز به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرسیده است با دید منصفانه تری نگاه کنیم و این قانون جهش خوبی برای حمایت از این افراد و به ویژه معلولان شدید است و پس از به تصویب رسیدن آن در واقع در بزرگی به روی معلولان گشوده می شود.

فعالیت 17 هزار مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 17 هزار مهد کودک با دریافت مجوز از سازمان بهزیستی در سراسر کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: مهد کودک های فوق تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، با مربیانی متخصص انواع خدمات آموزشی را به کودکان، ارائه داده و آنها را برای ورود به مدارس و محیط های آموزشی آماده می کنند.

حضور 10 کودک در مرکز اقامتی ترک اعتیاد کودکان استان تهران

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: مرکز اقامتی ویژه کودکان و نوجوانان شهر تهران، ظرفیت پذیرش 30 نفر را دارد و هم اکنون 10 کودک در این مرکز تحت مراقبت هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به نیازی که در استان تهران وجود داشت، یک مرکز اقامتی کودک و نوجوان ویژه درمان کودکان و نوجوانان معتاد و آسیب دیده از اعتیاد در شهر تهران ایجاد شد.

ضرورت افزایش آگاهی افراد نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر

انوشیروان محسنی بند پی در شصت و دومین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد:با توجه به اینکه اقدامات کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مواد مخدر اثربخشی و جامعیت بیشتری دارد و برنامه‌های آن نیز تخصصی و بلند مدت است، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: باید عوامل محافظتی در برابر اعتیاد را تقویت و عوامل خطر را کاهش دهیم تا برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد به درستی انجام شوند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۹ دی ۱۳۹۶
ملت کاراشون برعکسه به جای اینکه به بچه هاشون کمک کنن به راه راست برگردن هلشون میدن به تباهی و فساد
آخرین اخبار