در 4 سال گذشته 49 درصد محصولات فولاد مبارکه به اروپا صادر شده است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین قطب تولید فولاد مبارکه است که صادرات محصولات فولاد مبارکه نشان از کیفیت و تعهد فولاد مبارکه ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سبحانی صبح امروز در مراسم بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان  اظهار کرد: در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی خاورمیانه با تمامی سختی‌ها در مبارکه شکل گرفت.

وی افزود: فولاد مبارکه بعد از 25 سال بهره‌برداری با سهم 22 درصدی بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین شرکت بورسی با 7 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه ثبت شده است؛ به صورت مشترک هزار شرکت و به صورت غیر مستقیم 3 هزار شرکت مشتری فولاد مبارکه هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجتمع فولاد هرمزگان جنوب، صنایع معدنی فولاد سنگان، مجتمع صنعتی معدنی فولادسنگ، ورق خودروی چهارمحال، فولاد سپید دشت چهارمحال، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت تأمین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران، شرکت فنی مهندسی فولاد، ایریسا، فلزتدارک، تارااستیل، تامکو و باشگاه سپاهان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های فولاد مبارکه کامل بودن زنجیره تولید این گروه است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که از نظر اقتصادی این شرکت را توسعه داده و آن را از دیگر منابع بی‌نیاز کرده، زنجیره کامل تولید آن است؛ در سال 96 نسبت به سال 95 در تمامی زنجیره تولید افزایش تولید پیش‌بینی شده است.

سبحانی عنوان داشت: امروز کمتر سازمانی وجود دارد که برنامه سالیانه خود را چالشی تنظیم کند و آن را محقق کند؛ ظرفیت تولید فولاد خام در فولاد مبارکه به 7 میلیون و 200 هزار میلیون تن رسیده در برنامه سال 96 این رقم به 8 میلیون و 630 هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: ورق رویه خودرو که تا دو سال پیش از خارج وارد می‌شد، امروز در داخل تولید شده و در این امر بی‌نیاز شده‌ایم؛ شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر با 350 هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه تولیدات شرکت فولاد مبارکه امروز پس از 25 سال، 100 میلیون تولید را رد کرده و به 101 میلیون تن رسیده است، اذعان داشت: ظرفیت فولاد خام این شرکت به 10 میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال گذشته 49 درصد محصولات فولاد مبارکه به اروپا صادر شده است، یادآور شد: اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین قطب تولید فولاد مبارکه است که صادرات محصولات فولاد مبارکه نشان از کیفیت و تعهد فولاد مبارکه ایران است

سبحانی تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه طی 4 سال اخیر بدون استفاده از صندوق توسعه ملی 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است؛ به دنبال سیاست بومی‌سازی در فولاد مبارکه بوده و هستیم که از طریق مهندسی معکوس بیش از 85 درصد نیاز تجهیزات و قطعات فولاد مبارکه از داخل تأمین می‌شود که به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های فولاد مبارکه کاهش مصرف آب است، بیان داشت: میزان مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه 40 میلیون متر مکعب بوده که این میزان به 25 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی اضافه کرد: افتتاح طرح ورزشگاه نقش جهان، احداث پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر، کمک به طرح مصلای امام خمینی(ره)، کمک به خرید تجهیزات موزه دفاع مقدس و اهدای 300 میلیون وجه نقد و 250 کانکس به زلزله‌زدگان غرب کشور از جمله سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار