آمریکا خواستار فشار بیشتر سازمان ملل به پاکستان شد

سفیر آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرد که به پاکستان فشار بیشتری در مساله افغانستان وارد کنند.

شورای امنیت فشار بیشتری به پاکستان وارد کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرد که به پاکستان فشار بیشتری در مساله افغانستان وارد کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام پشتیبانی از فرایند صلح در افغانستان گفت آمدن طالبان به میز مذاکره اهمیت دارد.

نیکی هیلی در نشست خبری مشترک با دیگر اعضای شورای امنیت که درباره سفر اخیرشان بهافغانستان برگزار شده بود، افزود ما در این سفر آنچه که از دولت افغانستان انتظار می رفت را دیدیم.

هیلی اضافه کرد ما می بینیم که مذاکرات با طالبان در فرایند صلح، نزدیک تر شده است که ما پیش از این شاهد آن نبودیم. ما دست در دست هم برای ادامه فرایند صلح در افغانستان کار می کنیم. ما نمی خواهیم که افغانستانی ها بیش از این شاهد رفتارهای تروریستی باشند. 

وی با تاکید بر این که نیروی نظامی افغانستان باید قوی تر شوند، اظهار کرد انتخابات آتی افغانستان برای ما اهمیت دارد و ما به انتخابات آزاد و عادلانه نیاز داریم. آمریکا می خواهد که افغانستان با سیاست خود اداره شود و فرایند صلح ادامه یابد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت درخواست کرد که به پاکستان فشار بین المللی وارد کنند تا رفتار این کشور در حمایت از تروریسم تغییر یافته و به میز مذاکره بازگردد.

هیلی بر پشتیبانی منطقه ای از فرایند صلح و پیشرفت در افغانستان تاکید کرد و گفت افغانستان در مسیر درستی حرکت می کند و ما باید برای انجام این کار به حمایت خود ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این که آیا طالبان در حال حاضر بخشی از فرایند صلح در افغانستان است؟ گفت مهم این است که فرایند صلح باید توسط رهبران افغان و مردمش انجام شود. آنچه که از زمان اجرای راهبرد امریکا در افغانستان رخ داده است، در نظر گرفتن طالبان و آمدن آن ها به میز مذاکره شروع شده است و این موضوع توسط رهبران افغانستان ساماندهی می شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد من فکر نمی کنم لازم باشد ما کاری برای تسهیل فرایند صلح انجام دهیم، ما فکر می کنیم باید از فرایند صلح پشتیبانی کنیم. 

به نقل از ایرنا، هیلی افزود ما فکر می کنیم صلح برای افغانستان و بازگشت طالبان به میز مذاکره بسیار با اهمیت است و جامعه بین المللی نیاز دارد برای وقوع صلح در افغانستان حمایت کند. 

وی خاطرنشان کرد صلح در افغانستان نه فقط برای منطقه بلکه برای امنیت جهانی ضروری است و ما باید به عنوان جامعه بین المللی تلاش کنیم تا تروریسم از جهان رخت بربندد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از 13 تا 15 ژانویه به افغانستان سفر نموده و در آن جا با مقامات این کشور، سازمان های مردم نهاد، نمایندگان مجلس و نمایندگان قشرهای مختلف افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار