ترور یک مبلغ وهابی در شرق گینه

منابع امنیتی و پزشکی از ترور یکی از مبلغان وهابی عربستان سعودی در شرق گینه خبر دادند.

ترور یک مبلغ وهابی در شرق گینهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی و پزشکی روز چهارشنبه از ترور یکی از مبلغان وهابی عربستان سعودی در شرق گینه خبر دادند.

بر این اساس، یک منبع امنیتی گفت شیخ عبد العزیز بن صالح التویجری سه شنبه شب به ضرب گلوله مهاجمان مسلح ناشناس در شرق گینه به قتل رسید.

منبع امنیتی افزود التویجری از مبلغان وهابی عربستان و از اعضای هیئت دعوت و ساخت مساجد در بخش گینه علیا در مجاورت کشورهای مالی و ساحل عاج بود. این مبلغ سعودی سه شنبه شب به دست افراد مسلح در روستای «کانتیبالاتدرو» بین شهر «کانکان» بزرگترین شهر منطقه و شهر «کروانی» به قتل رسید.

منبع امنیتی گفت التویجری به همراه یکی از ساکنان روستا که سوار بر موتور بودند هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند و مبلغ سعودی در این حمله کشته اما راننده موتورسیکلت زخمی شد.

منبع امنیتی تصریح کرد تحقیقات اولیه از این حادثه نشان می دهد التویجری روز سه شنبه خطبه ای را ایراد کرد که به مذاق بخشی از ساکنان محلی به ویژه ماهیگیران سنتی خوش نیامد به همین دلیل او را به قتل رساندند. این منبع به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. در غرب آفریقا گروه های وهابی با الهام از دیدگاه و بینش عربستان سعودی از اسلام، به ویژه از دهه نود قرن گذشته در گینه حضور دارند.

انتهای پیام/

کشته شدن یک مبلغ وهابی در گینه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۶
با این کار یکی از رهبران بوکو حرام را نابود کردند .
آخرین اخبار