فعالیت بیش از 800 مجتمع فرهنگی-هنری در کشور

820 مجتمع فرهنگی-هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در حال فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری درحال احداث لاهیجان گفت: با بهره برداری از 300 مجتمع درحال ساخت، به فضای مطلوب و استاندارد فرهنگی نزدیک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه 230 طرح دیگر استانی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور درحال اجراست افزود: حدود 60 طرح، در زمره طرح های ملی است که از این تعداد 50 طرح فعال شامل تالار مرکزی، موزه هنرهای معاصر و کتابخانه مرکزی و 10 طرح غیرفعال وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اعتبار ملی برای اجرای این 50 طرح در امسال، 2 هزار و 300میلیارد ریال و اعتبارات استانی هم یک هزار و 500میلیارد ریال است.

کاراندیش پیشرفت فیزیکی این طرح ها را بین 15 تا 97 درصد اعلام کرد واظهار داشت: مجتمع در حال احداث لاهیجان، چهار هزار و 700مترمربع زیربنا دارد که ساخت آن قبلا در اختیار مسکن و شهرسازی بوده ولی از سال 93 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان واگذار شد.

وی افزود: فاز نخست آن با یک هزار و 270 مترمربع، پیشرفت بیش از 80 درصدی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای تکمیل این مجتمع به 70 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که امسال بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 10 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده و در حال انجام و تکمیل است.

انتهای پیام/اص

بیش از 800 مجتمع فرهنگی-هنری در کشور فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.