بازگیر مطرح کرد؛

کاهش آلودگی هوا هدف قانون هوای پاک است

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران گفت: هدف قانون هوای پاک رفع آلودگی هوا و حرکت به سمت هوای پاک است.

کاهش آلودگی هوا هدف قانون هوای پاک استمحمد حسین بازگیر رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به روز هوای پاک و شعار امسال اظهار کرد: روز هوای پاک یادآور یک رویدادی است که بر زندگی و رفتار ما تاثیر می گذارد.

وی افزود:این روز فرصتی برای هم اندیشی و هم افزایی برای رفع معضلی مانند آلودگی هوا و هدفی برای کاهش آن و حرکت به سمت پاک شدن هوا است.

بازگیر گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ جهان با مشکل آلودگی هوا درگیر هستند که با فرمول کاهش آلودگی درصدد رفع این مشکل با همکاری مسئولان و مردم هستند.

وی ادامه داد: کشورهایی که با مشکل و معضل آلودگی هوا مواجه هستند برای حل این مشکل به سمت استاندارد کردن خودروها و تولید سوخت با کیفیت مناسب گام برداشته اند.

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه کشور ما در برخورد با تولید خودروهای نااستاندارد تا به امروز چندان موفق نبوده است، ادامه داد:علت این امر نبود مدیریت و تیم ناهماهنگ است و همچنین تولید سوخت در کشور ما استاندارد لازم را ندارد .

وی با بیان اینکه اگر خودروهای موجود در شهر تهران را با خودروهای 10 سال گذشته مقایسه کنیم، وضعیت بهتری را نسبت به آن سال ها مشاهده می کنیم، گفت:سوخت های تولیدی کشورما با سوخت استاندارد جهانی که یورو 4 است فاصله داردو سوخت با استاندارد یورو 4 فقط دربرخی از شهرهای ایران توزیع می شود.

وی ادامه داد: قانون هوای پاک یکی از جدیدترین قوانین محیط زیست است که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است و این بالاترین دستور برای ساماندهی آلودگی هوا است.

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: قانون هوای پاک اگر به درستی اجرا شود ما اکسیژنی برای نفس کشیدن و دسترسی به هوای سالم  خواهیم داشت که تمام این موارد در شعار امسال که قانون هوای پاک، قانون نفس است، دیده می شود.

انتهای پیام/

 جزئیات قانون هوای پاک چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار