نظارت بر ساخت و سازهای شهری بدون تحمیل هزینه‌های گزاف به شهروندان باشد

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا هزینه خدمات نظارتی نظام مهندسی را برای بیشتر شهروندان سنگین ارزیابی کرد وگفت: بدون تحمیل هزینه‌های گزاف به شهروندان، نظارت بر ساخت و سازهای شهری شهرضا باید بیشتر باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید آقاسی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شهرضا اظهار کرد: طرح جامع جدید شهرضا مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است، که یکی از اصلی‌ترین این مشکلات قرار گرفتن 51 هکتار از اراضی شهر خارج از محدوده قانونی است.

وی با اشاره به اینکه در این اراضی ساخت و ساز شده و می‌شود، افزود: این اراضی خارج از محدوده قانونی شهر است و شهرداری به لحاظ نداشتن امکان صدور پروانه ساخت، نمی‌تواند نظارتی بر این ساخت و سازها داشته باشد.

 عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: باید تدبیر مناسب و ساده‌ای اندیشیده شود تا مقام‌سازی و استحکام این ساختمان‌ها در حین اجرای ساخت و زیر نظر یک سازمان یا شخص ذی ‌صلاح  انجام شود تا اصول مقاوم‌سازی در آن رعایت شود.

وی با بیان این‌که هزینه خدمات نظارتی نظام مهندسی برای بیشتر شهروندان سنگین است، تصریح کرد: با توجه به وضع معیشتی شهروندان، نظام مهندسی باید در بحث تعرفه خدمات تعامل بیشتری با شهروندان داشته باشد.

آقاسی با بیان این‌که بدون تحمیل هزینه‌های گزاف به شهروندان، نظارت بر ساخت و سازهای شهری باید بیشتر باشد، اذعان کرد: برای ساختمان‌های دارای پروانه، لازم است که در طول زمان ساخت و ساز مهندسان ناظر به صورتی قابل قبول و استاندارد، در محل ساختمان حضوری فعال داشته باشند.

وی تأکید کرد: مهندسان ناظر در صورت مشاهده تخلف ساختمانی مورد را باید به شهرداری گزارش کنند و از این طریق هم به ایجاد ساختار بهینه معماری شهری کمک کنند و هم مانع از بی‌کیفیت‌سازی ساختمان شوند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اسلامی شهر شهرضا

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.