آموزش بستر رشد و توسعه است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بردسیر گفت: طرح آموزش ایمنی و ترافیک مدارس حاشیه جاده ها در بردسیر انجام شد.

آموزش بستر رشد و توسعه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمزه وفایی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بردسیر به همراه کریمی رئیس شورای شهردشتکار و روح الامینی رئیس راهداری و حمل ونقل جاده ای از طرح آموزش ایمنی و ترافیک ویژه مدارس حاشیه جاده ها بازدید کرد.


وی دراین بازدید گفت: یکی از دلایل حوادث رانندگی برای کودکان ونوجوانان، نبود اطلاعات و مهارت‌های لازم آنان در مورد مقابله با حوادث یاد شده است و از اینرو گنجاندن آموزش‌های ایمنی ترافیک به عنوان بخشی از برنامه‌های آموزشی مدارس، یکی از موثرترین راه‌های فراهم آوردن چنین دانشی برای دانش‌آموزان، محسوب می‌شود.


وفایی تصریح کرد: آموزش بستر رشد وتوسعه هر جامعه است و آموزش نکات مربوط به ایمنی و ترافیک، درراستای کاهش خسارات جانی و مالی جاده ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌آید.


وی افزود: آموزش ترافیکی دانش‌آموزان در صورت همراه بودن با تمرین قوانین و مقررات آن، بسیار موثرتر واقع می‌شود که البته برای دستیابی به نتایج بهتر، این برنامه باید با انجام سایر امورمربوط به ایمنی ترافیک نظیر آموزش رانندگان، ساخت محل‌های ویژه رفت و آمد عابران پیاده و نظارت وکنترل ورعایت رفتارهای ایمن در رانندگی، مورد توجه قرار گیرد.


روح الامینی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای بردسیر نیزگفت : آموزش‌های ترافیک در برگیرنده برنامه‌ای است که به کودکان می‌آموزد تا کاربرانی با رفتارهای ایمن‌تر باشند.‏


وی از اهداف طرح آموزش ایمنی و ترافیک مدارس حاشیه جاده ها را افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان درجهت کاهش تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان عنوان کرد.


روح الامینی اظهار کرد: دراین طرح دانش آموزان نسبت به خطرات ناشی از عبور درحاشیه جاده ها اشنا شده و آموزش های لازم را نسبت به حرکت درامتدادجاده و عبور از آن به صورت تئوری و عملی فرا می گیرند.


وی از اجرای این طرح درمدارس دشتکار ،نگار و بهرامجرد خبردادو افزود: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک اقداماتی نظیر برگزاری همایش ،بهسازی جاده های شهرستان ،نصب دوربین کنترل سرعت و...انجام شده است.


گفتنی است؛ دراثراعمال فرهنگ ترافیک درشهرستان بردسیر تلفات جاده ای ازابتدای آبان امسال به صفر رسیده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار