مديركل دامپزشكی استان قم:

شهروندان از خرید مرغ کشته یا زنده خوداری کنند

مديركل دامپزشكی استان قم گفت: شهروندان از مراكز عرضه مجاز مرغ خريداری كنند این مرغ‌ها در نظارت بهداشتی هستند و افراد از هر گونه خرید مرغ کشته یا زنده خارج از مرکز عرضه مجاز مرغ‌ خودداری کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمدمهدی رفیعی ، مديركل دامپزشكی استان قم با تأکید بر جلوگیری از شیوع بیماری در مرغداری‌ها اظهار کرد: تمام کارگران که در مرغداری کار می‌کنند باید به نکات بهداشتی و پیشگیرانه دقت داشته باشند و با توجه به اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان در حال چرخش در مرغداری‌ها است. اگر مرغداران دقت نکنند؛ مرغداری‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های قرنطینه‌ای و کنترلی در کشتارگاه‌ها مستقر هستند و نظارت‌های خود را تشدید کردند و همه خودروهایی که به کشتارگاه می‌روند قفسه‌هایشان شست‌وشو و ضد عفونی می‌شود و گواهی شست‌وشو دریافت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از مرغداران خواست از هر راننده خودرویی که قصد ورود به داخل مرغداری دارد گواهی شست‌و شوی کارواش کشتارگاه که مسؤول فنی و بهداشتی صادر کرده است را دریافت کنند و سپس اجازه دهند که خودرو برای بارگیری مرغ به کشتارگاه وارد شود.

وی با بیان اینکه عرضه مرغ در مراکز مجاز کنترل شده است گفت: این مرغ‌ها در نظارت بهداشتی هستند بنابراین افراد از هر گونه خرید مرغ کشته یا زنده خارج از مرکز عرضه مجاز مرغ‌ خودداری کنند.

رفیعی عنوان کرد: در زمینه بیماری طیور روستایی گزارشی ارائه نشده ولی به دلیل آنکه احتمال درگیری مرغداری‌های روستایی وجود دارد مرغداران در صورت مشاهده تلفات به دامپزشکی اطلاع دهند تا نمونه‌برداری و پایش وضعیت بیماری صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی نیز در دستور کار است گفت: به همه دامداران هشدار داده می‌شود که فصل سرما است و خطر گسترش بیماری تب برفکی وجود دارد بنابراین هر گونه خرید و فروش و جا به جایی دام باید با هماهنگی دامپزشکی انجام شود.

انتهای پیام/ت

مرغداری های قم با ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دست و پنجه نرم می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار