معارضان سوری از دور جدید مذاکرات صلح در وین خبر دادند

گروه اصلی معارضان سوری از برگزاری دور جدید مذاکرات صلح بدون مشخص کردن تاریخ آن و با نظارت سازمان ملل متحد در وین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر مطبوعاتی کمیته مذاکرات صلح؛ ­گروه اصلی مخالفان سوری روز سه شنبه از برگزاری دور جدید مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل متحد در وین خبر داد، اما از مشخص کردن تاریخ آن خودداری کرد.

مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد اغلب در ژنو برگزار می‌شود و هشتمین دور گفتگو‌ها درباره مناقشه سوریه که اوایل دسامبر برگزار شد بار دیگر به علت موضوع حساس سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشرفت واقعی نداشت.

بر اساس این گزارش، نماینده گروه‌های مخالف در این مذاکرات روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دور جدید پیش بینی شده است و مخالفان در آن شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به تاریخ برگزاری این نشست آمده است: «این مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد، اما در وین برگزار خواهد شد».

سازمان ملل و حکومت سوریه این مذاکرات را تایید نکرده اند. مخالفان پیشتر از دور جدید مذاکرات در ۲۱ ژانویه، اما در ژنو خبر داده بودند.

این خبر در حالی اعلام شد که روسیه متحد وفادار بشار اسد نشستی را ۲۹ و ۳۰ ژانویه در سوچی با هدف یافتن راه حل برای مناقشه سوریه برگزار می‌کند.

کمیته مذاکرات سوریه هنوز حضور یا عدم شرکت خود را در «کنگره گفتگوی ملی» که مسکو برگزار می‌کند مشخص نکرد، اما چند گروه مسلح ماه دسامبر این پیشنهاد را رد کردند.

مناقشه سوریه از مارس ۲۰۱۱ به کشته شدن بیش از ۳۴۰ هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

دور جدید مذاکرات صلح سوریه در وین برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار