معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اختصاص 15هزار میلیارد دربهینه سازی مصرف آب

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 15هزار میلیارد دربهینه سازی مصرف آب در استان همدان خبر داد.

اختصاص 15هزار میلیارد دربهینه سازی مصرف آب به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت:  در سال جاری 32هزار و 800 میلیارد ریال اعتباربرای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های کشور هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون 15هزارمیلیارد ریال این طرح تخصیص یافته است.

اکبری در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در طرح بهینه سازی مصرف آب در 272 هزار هکتار طرح در حال اجرا است خاطر نشان کرد: 122 هزار هکتار زمین در این طرح به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه رویکرد در بخش کشاورزی ارتقای بهره وری و افزایش کارآیی مصرف آب است، افزود: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید در تولید به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات  قابل استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و افزود: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبری ادامه داد: بنابر آمارهای موجود امسال 10 هزار هکتار طرح در همدان اجرا شده و 800 میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اختصاص یافته است که خودبه تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

انتهای پیام/ب

15 هزار میلیارد در طرح  بهینه سازی مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه تشکر