حماسه در وحدت و حاشیه در سالن ایرانیان جشنواره موسیقی فجر

ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با حواشی فراوان به پایان رسید.

حماسه در وحدت و حاشیه در سالن ایرانیان در شب ششم جشنواره موسیقی فجربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر، با حواشی فراوان به پایان رسید.

9 گروه موسیقی به اجرای کنسرت پرداختند، اما بی تردید اوج حماسه و هیجان کنسرت های این شب و شاید جشنواره موسیقی، در کنسرت ارکستر ملی با خوانندگی محمد معتمدی خلاصه شد.

این اجرا که در تالار وحدت برگزار شد، با قطعات زیبای موسیقی ایرانی، همراهی فوق العاده نوازندگان، رهبری پر انرژی شهبازیان و صدای تکرار نشدنی محمد معتمدی لحظاتی بی نظیر را رقم زد. اوج این کنسرت قطعه پایانی آن «ای ایران» بود که همه حضار ایستاده آن را تماشا کردند و با خواننده هم نوا شدند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حسینی معاونت هنری این وزارتخانه، طالبی مدیر دفتر موسیقی و نوربخش دبیر جشنواره موسیقی از جمله تماشاگران ارکستر ملی بودند.

سانس دیگر تالار وحدت به اجرای گروه سور با اجرای حسام الدین سراج اختصاص داشت. این اجرا به دلیل اجرای پر سر و صدای ارکستر ملی، زیر سایه آن قرار داشت و در میان صندلی‌ها، جای خالی دیده می‌شد. این اجرا هم جذابیت‌های خاص خودش را داشت. سراج از جمله کسانی بود که جای خالی‌اش در جشنواره سی و دوم به چشم می‌خورد و اهالی رسانه از مسئولان جشنواره حضور وی را خواستار شده بودند.

سالن رودکی هم در یک سانس میزبان برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان بود که آینده ای روشن در انتظار آنهاست. مسئولان جشنواره سعی دارند با حضور این نوجوانان و جوانان ضمن معرفی آن ها به پیشرفت‌شان کمک کنند.

در سانس بعدی «خنیاگران شش اقلیم» با خالو قنبر راستگو، جشنواره را رو سفید کردند. اجرای محلی این گروه، شبی بی نظیر را برای حضار رقم زد. در میان مهمانان این کنسرت، معصومه ابتکار مشاور رئیس جمهور در امور زنان و طالبی مدیر دفتر موسیقی حضور داشتند. این گروه در دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر هم حضور داشتند.

جالبوت و ابراهیم عربی هم در برج آزادی میزبان مخاطبان هنر اول بودند.

حامد حمیدزاده (گیتار بیس)، محسن خاش (پرکاشن)، آیدین رادیکا (درامز)، آرش رئیسی (گیتار کلاسیک)، امیر شهابی (کیبورد)، هوما عمادی و آرشام غفوری (گیتار الکتریک) اعضای گروه موسیقی جالبوت به سرپرستی و خوانندگی محمدعلی ذاکری را تشکیل می‌دادند.

در فرهنگسرای نیاوران بینتا ساسو از سنگال در بخش بین الملل جشنواره و گروه پرنیا روی صحنه رفتند. در این دو اجرا خبرنگاران زیادی حضور نداشتند و پوشش رسانه‌ای قدرتمندی صورت نگرفت. البته همزمان با این دو اجرا و اجراهای پر شور ارکستر ملی، بهنام بانی، گروه سور و حتی خنیاگران شش اقلیم نظرها را به سوی خود کشانده بود.

اما در سالن ایرانیان در دو سانس بهنام بانی روی صحنه رفت. به دلیل تعداد کم قطعات این خواننده، حواشی بیشتر از متن اجرای موسیقی بود. خواننده تلاش می کرد با شوخی کردن و خاطره و داستان گفتن، وقت را سپری کند. شاید این ظلمی بود به کسانی که برای شنیدن موزیک و صدای خواننده هزینه کرده بودند و به سالن ایرانیان آمده بودند. فقط 11 قطعه که یکی از آنها هم تکراری بود، اجرا شد. علت اجرای کم قطعات، تعداد کم آهنگ هایی بود که بانی آنها را منتشر کرده بود. حرکات موزون خواننده با نوازندگان از دیگر حواشی اجرای بهنام بانی بود.

به این ترتیب شب ششم سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید. گفتنی است که این جشنواره با مدیریت حمید رضا نوربخش تا 30 دی ماه در 5 سالن برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار