بوحجه در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی:

روند شهرک سازی صهیونیست‌ها در قدس باید متوقف شود/ جهان اسلام با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است

رئیس پارلمان الجزایر خواستار توقف شهرک سازی صهیونیست‌ها در قدس شریف شد.

روند شهرک سازی صهیونیست‌ها در قدس باید متوقف شود/ جهان اسلام با چالش‌های عدیده‌ای مواجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید بوحجه رئیس پارلمان الجزایر در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که صبح امروز افتتاح شد، درباره اقدام ترامپ برای اعلام پایتخت قدس اظهار کرد: باید در مورد اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا یعنی اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی اقداماتی قاطعانه انجام دهیم تا او از تصمیمش عقب‌نشینی کند.

وی با بیان اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، گفت: ما باید همه چالش‌های پیش رویمان را تبیین کنیم و برای آنها راه حل بیابیم.

 رئیس پارلمان الجزایر بیان کرد: مسئله فلسطین در ابتدا موضوعی بشردوستانه و انسانی است و باید به داد ملت فلسطین برسیم. ملت فلسطین به دنبال زندگی آرام است.

وی اضافه کرد: باید هرچه زودتر روند شهرک سازی در فلسطین متوقف شود و ما نیز به دنبال ایجاد قطع‌نامه‌هایی داخلی و بین‌المللی برای دفاع از فلسطین هستیم.

بوحجه با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان اسلام گفت: امروز ما با چالش تروریسم مواجهیم، باید به دنبال نابودی آن باشیم پدیده تروریسم روندی رو به رشد دارد و همه امکانات کشورها را از بین می‌برد.

رئیس پارلمان الجزایر تصریح کرد: باید با اتحاد و همدلی به مقابله به تروریسم بپردازیم، الجزایر سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و ما با غلبه بر تروریسم به دنبال تشکیل کشور دموکراتیکی هستیم که همه طیف‌های الجزایر در آن نقش داشته باشند.

وی تأکید کرد:‌ الجزایر به تمام مصوبات این کنفرانس احترام می‌گذارد و امیدواریم این کنفرانس بتواند اهداف مورد نظر جهان اسلام و گسترش صلح و ثبات در جهان را محقق کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قدس ، فلسطین ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار