سخنگوی دولت آلمان: برجام باید بدون تغییر باقی بماند

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد ما همچنان به حفظ و اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران پایبندیم و معتقدیم که این توافقنامه باید بدون تغییر باقی بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین به خبرنگاران گفت: ما به عنوان دولت فدرال آلمان مسلما همچنان به حفظ و اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران پایبندیم و معتقدیم که این توافقنامه باید بدون تغییر باقی بماند

او در ادامه مدعی شد: این توافق به مثابه سند مهمی است که ایران را از تسلیحات اتمی باز می‌دارد و بنابراین همان طور که گفته شد ما معتقد به اجرای کامل این توافقنامه‌ایم.  

در همین حال ماریا آدِبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز طی سخنانی درباره توافقنامه اتمی ایران مدعی شد: پیام ما به طرف ایرانی آن است که اول، ما نقش منطقه‌ای شما را نگران کننده می‌بینیم و به همین علت مایلیم در این باره با شما صحبت کنیم. دوم آنکه از شما می‌خواهیم که به روح و متن این توافق پایبند باشید و خود ما برای حفظ و اجرای این توافق در حال مبارزه ایم و از سوی دیگر طبعا می‌خواهیم با شرکای آمریکایی مان نیز بنشینیم و ببینیم که دقیقا هدف و دیدگاه برآمده از اظهارات بیانیه آقای ترامپ (در مورد این توافق) چیست. چون این توافق هم اکنون ابعاد سیاست داخلی نیز در آمریکا دارد و پیش از همه متوجه کنگره آمریکا است که مشغول وضع قوانین درباره ایران است.

 

انتهای پیام/

 

تاکید آلمان بر پایبندی به توافق هسته‌ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار