معاون دبیر کل فدراسیون فوتبال: هنوز نیمی از بلیت های جام جهانی به فروش نرفته است

علی خطیر گفت:در حالیکه سه روز تا پایان زمان فروش بلیت بازی های ایران در جام جهانی مانده، بیش از نیمی از آن ها هنوز فروش نرفته است.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  پس از مذاکرات فراوان فدراسیون فوتبال با مسئولان فیفا در مورد تسهیل خرید بلیت از سوی هواداران تیم ملی ساکن در کشورمان، فروش 70 درصد از سهیمه بلیت های مربوط به بازی های ایران به فدراسیون فوتبال واگذار شد اما در فاصله سه روز تا پایان زمان فروش این بلیت ها بیش از نیمی از آن ها فروش نرفته است.

علی خطیر، معاون دبیر کل فدراسیون فوتبال و مسئول کمیته بلیت فروشی جام جهانی درباره تعداد بلیت های به فروش رسیده بیان کرد: با وجود زحمات فدراسیون فوتبال برای در اختیار گرفتن فروش بلیت دیدارهای تیم ملی، متاسفانه هواداران  ساکن ایران استقبال خوبی نکردند.
انتظار داشتیم تمام 5600 بلیتی که در اختیار ما قرار گرفته بود در همان 2 تا 3 روز ابتدایی فروخته شود اما متاسفانه به دلایل مختلف بیش از نیمی از بلیت ها باقی مانده است. نزدیک به 1100 نفر در سامانه بلیت فروشی ثبت نام کرده و با واریز مبالغشان حدود 2600 بلیت را خریداری کرده اند.

او ادامه داد: از رسانه ها درخواست می کنم با اطلاع رسانی مناسب مردم کشورمان را در جریان فرصتی که برای آن ها به وجود آمده است قرار دهند. فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از گران فروشی آژانس های مسافرتی با رایزنی فراوان بلیت فروشی جام جهانی را در اختیار گرفت و اکنون هوادارانی که بلیت بازی ها در اختیار دارند می توانند با هزینه ای بین هشت تا ده میلیون تومان به روسیه سفر کنند. این درحالی است که درصورت قرار گرفتن بلیت فروشی در اختیار آژانس ها این رقم به بیش از 20 میلیون تومان افزایش می یافت. اگر مردم بلیت بازی های تیم ملی را خریده باشند سفر به روسیه هم از حالت انحصاری خارج می شود و در این وضعیت تورها مجبور هستند با مبالغ ارزان تری به مردم خدمات دهند. با این حال تاکنون مردم به شکل مناسبی از این فرصت استفاده نکرده اند.

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باور کنید فیفا به هیچ یک از تیم های حاضر در جام جهانی به این شکل فروش بلیت ها را واگذار نکرده است اما با توجه به اینکه فیفا را از مشکل کارت های اعتباری هموطنانمان مطلع کردیم با فروش 70 درصد سهمیه بلیت بازی های ایران از سوی فدراسیون فوتبال موافقت کرد. درصورت به فروش نرفتن تمام بلیت ها، بلیت های باقی مانده به سامانه فیفا بازمی گردد و هواداران تیم ملی در خارج از کشور می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
حدود 14 هزار ایرانی در سایت فیفا ثبت نام کرده اند و سهیمه هموطنان ساکن ایران به آن ها می رسد و در اختیار هواداران تیم دیگری قرار نمی گیرد. از آنجاییکه بلیت فروشی جام جهانی هیچ درآمدی برای فدراسیون فوتبال ندارد برای ما هیچ تفاوتی ندارد که ایرانی های داخل کشور بلیت ها را خریداری کنند یا خارج از کشور اما قصد داشتیم هوادارانی که در گرما و سرما حامی تیم ملی هستند با شرایط بهتری بلیت بازی ها را خریداری کنند و به دلیل نداشتن کارت اعتباری مشکلی حس نکنند.

خطیر در پایان تصریح کرد: فدراسیون پس از پایان زمان بلیت فروشی، هیچ بلیتی به مردم تحویل نمی دهد و از ابتدای هفته آینده اسامی متقاضیان را در سامانه فیفا ثبت می کند، چراکه قرار است در نهایت فیفا به علاقه مندان تماشای بازی های تیم ملی بلیت بدهد. ایرانی ها معمولا کارهایشان را در دقیقه 90 انجام می دهند و به همین دلیل امیدوارم در روزهای آتی تمام بلیت ها به فروش برسد.

انتهای پیام/

اظهارات معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره بلیت فروشی جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار