برنامه ریزی برای توانمند سازی نویسندگان دفاع مقدس استان مرکزی

کارگاه آموزشی دو روزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس برای نویسندگان دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در راستای توانمند سازی نویسندگان دفاع مقدس استان مرکزی کارگاه آموزشی دو روزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در اراک برگزار شد.

مشایخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه این همایش  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: این کارگاه دو روزه به منظور توانمند سازی نویسندگان جوان استان مرکزی با محوریت فراگیری مصاحبه‌هایی در حوزه تاریخ شفاهی و تدوین آثار مرتبط با تاریخ شناسی از روز ۲۴ و ۲۵ در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و با دعوت از اساتید توانمند کشوری در حال برگزاری است.

مشایخی افزود: در این کارگاه اساتید توانمند که در این حوزه کار می‌کنند با بحث در زمینه مصاحبه و گفتگوی تاریخ شفاهی، تجارب و توانمندی علمی شان را به نویسندگان منتقل می‌کنند و به شکل دقیق و کارگاه تعاملی تدوین آثار مکتوب و روش تبدیل آثار شفاهی به کتاب را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه ۳۰ نفر از نویسندگان استان مرکزی شرکت کردند اضافه کرد: این کارگاه، کارگاه تدوین سند‌های تاریخی است و قرار است با این آموزش ها، نویسندگانی که در این عرصه توانایی لازم را دارند مصاحبه‌های شفاهی که با حدود هزارو ۴۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ایثارگران آنها انجام شده را به سندی مکتوب تحت عنوان کتاب شفاهی تبدیل کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی مصاحبه‌ها با رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ایثارگران می‌توانند مبنایی برای تولیدات هنری و ادبی مثل: فیلم‌های مستند و سریال‌های تلویزیونی باشند.

انتهای پیام / ج

کارگاه آموزشی دو روزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.