آغاز ثبت نام سی و سومین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه کردستان

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان از آغاز ثبت نام مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، روشن خوشنوازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: سی و سومین جشنواره قرآن و عترت هر ساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری بین دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره شامل بخش های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع ۶ بخش و ۳۵ رشته است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است، عنوان کرد: بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته های قرآئت به روش تحقیق، قرآئت به روش ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح برگزار می شود.

خوشنوازی، مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)، مفاهیم صحیفه سجادیه، احکام، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، احکام ، و پرسمان معارفی را از رشته های بخش معارفی اعلام کرد.

وی، شعر، داستان نویسی و فیلم نامه و نمایشنامه نویسی را از رشته ها بخش ادبی ذکر و بیان کرد: در بخش پژوهشی هم شرکت کنندگان در رشته های مقاله نویسی، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب می توانند با هم رقابت کنند.

خوشنوازی گفت: تولید نرم افزار و وبلاگ نویسی از رشته های بخش فناوری این دوره از جشنواره قران و عترت دانشجویان است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان به رشته های بخش هنری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، پویا نمایی، طراحی پوستر و تصویرگری و قصص قرآنی از رشته های بخش هنری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است.

خوشنوازی خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

ثبت نام سی و سومین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.