الحدث خبر داد؛

«داعش در صحرا»؛ ائتلافی جدید میان تروریست‌های آفریقایی!

گروه‌های تروریستی فعال در منطقه ساحل آفریقا از تشکیل ائتلافی با عنوان «داعش در صحرا» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، با پایان کار گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق و سوریه، گروه‌های تروریستی فعال در ساحل آفریقا از تشکیل ائتلافی با عنوان «داعش در صحرا» خبر دادند.

بنا بر گزارش الحدث، این گروه تروریستی جدید که با هدف مقابله با نیروی مشترک پنج کشور ساحل آفریقا تشکیل شده است، نتیجه گردهم آمدن چند گروه تندرو در منطقه مثلث مرزی میان مالی، بورکینافاسو و نیجر است. این گروه سعی می‌کند در مقابله با نیروی مشترک مالی، نیجر، موریتانی، چاد و بورکینافاسو، مانع تمرکز نیرو‌های مشترک این پنج کشور در منطقه ساحل شود.

«داعش در صحرا»؛ ائتلافی جدید میان تروریست‌های آفریقایی!

داعش در صحرا را فردی به نام «عدنان ابوالولید الصحراوی» فرماندهی می‌کند، این فرد عامل اصلی سلسله عملیات تروریستی در منطقه ساحل آفریقا به شمار می‌آید. او همچنین طراح اصلی عملیاتی است که اخیرا علیه نیرو‌های فرانسوی در مالی انجام شد.

گروه داعش در صحرا همچنین مسئولیت حمله‌ای را بر عهده گرفته است که اکتبر گذشته در نیجر انجام شد و در آن چهار نیروی ویژه آمریکایی و چهار نیروی نیجر کشته شدند.

افزایش نفوذ گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل به ویژه مالی به دلیل بی‌ثباتی امنیتی در این مناطق است، به ویژه اینکه این مناطق چندان تحت تسلط نیرو‌های مالی و فرانسوی نیست، به همین دلیل این منطقه هرازگاهی با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

اعلام موجودیت گروهی با عنوان «داعش  در صحرا» در منطقه ساحل آفریقا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۸:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
داعش در آفریقا در حمایت حزب های شیاطین اروپا ریشه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۸:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
کشورهایی که ثروتمندان اش موهمات اسلحه می فروشند،به داعش های آفریقایی ،فقط هدف آنها ثروت ملی قاره آفریقا رایگان به دست آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶
اینا همه کاردهایی هستن که ضربالمثل قدیمی رو نقض میکنن و بزودی مثل داعش قبلی دست صاحبان‌شون رو میبرن
ا به جون خودشون میوفتن
مرگ بر هر چی مزدوره
مرگ بر صاحبان این مزدورا
مرگ بر آل‌سقوط
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آمریکا
Germany
علی
۱۳:۳۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
داعشی ها در سایه ارتش آمریکا میباشند که تحت یک مدیریت واحدند و از طریق قدرت های منطقه ای وفرا منطقه ای حمایت مالی و... میشوند
Netherlands
مهرداد ترابی
۱۳:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶
اینها همه با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی تشکیل شده و یک لباس جدید و اسم جدید فعالیت میکنند چون نقشه آمریکا در عراق و سوریه با رشادت نیروهایی تیپ فاطمیون مدافعان حرم وحزب‌الله لبنان وروسیه نقش بر آب شد داعش یک گروه تروریستی اجاره ای بود که ملیارد ها دلار خرج کردن تا به داخل کشور عزیز ما ایران اسلامی نفوذ کنند خدا را شکر که نابود شدن ملت ما باید قدر دان برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش و همه کسانی که.در امنیت ملی ایران از جان شیرین خود مایه میگزارند قدر دانی کنند در کشور ما اگر دولت فقر و گرانی را حل کند امنیت بهترین نعمت است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
داعش زاییده تفکر وهابیت -و در آینده داعش در جهنم خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خب حالا رفتند آفریقا. به نظرم باید فرانسویها رو از افریقا و منابع ان بیرون کنند و دسترسی به چاههای نفت لیبی رو برا فرانسه تبدیل به ارزو کنند. باید افریقا از استعماریت فرانسه و ایتالیا خارج بشه.
آخرین اخبار