کاهش 11 درصدی ذخیره آب سد اکباتان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ذخیره آب سد اکباتان در حال حاضر نه و نیم میلیون مترمکعب است.

کاهش 11 درصدی ذخیره آب سد اکباتان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینی بیدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در دیدار با امام جمعه همدان اظهار داشت: این مقدار معادل ۲۹ درصد حجم کل ذخیره پشت سد است که نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد منابع آب شرب شهرهمدان از طریق این سد تأمین می شود، تدابیری برای نگهداری آب پشت سد برای استفاده در ماه‌های آینده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقال آب از رودخانه‌های عباس‌آباد و خاکو به تصفیه خانه‌ها برای تأمین آب شرب در کوتاه مدت اشاره کرد که تا چند ماه آینده آب رودخانه دره مرادبیگ نیز افزوده خواهد شد.

حسینی در خصوص اقدامات کوتاه مدت تأمین آب شرب افزود : برگزاری جلسات هفتگی مدیریت بحران صنعت آب و برق برای گذر از کم آبی و تأمین آب و برق پایدار برای شهر در دستور کار است.

آیت الله محمدی امام جمعه همدان هم گفت : وفور نعمت آب، قیمت پایین و ارزان و در دسترس بودن آب در سال‌های گذشته موجب شده که مردم کمتر قدر این نعمت الهی را بدانند و کمترین ارزش را برای آن قائل شوند.

انتهای پیام/ د

ذخیره ۹ و نیم میلیون مترمکعبی سد اکباتان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.