28 هزار دستگاه تراکتور و ادوات به صنعت کشاورزی اضافه شد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 12 هزاردستگاه انواع تراکتور و 16 هزار ادوات کشاورزی وارد این صنعت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامبیز عباسی امروز در مراسم گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی در اصفهان با بیان اینکه بیش از 185 هزار از انواع ادوات کشاورزی به صنعت کشاورزی کشور اضافه شده است،خاطر نشان کرد: بخش عمده نیازهای ماشینی کشور ما پاسخ داده شد و کشاورزان توانستند به نیازهای خود دست یابند.

وی افزود:در چهارچوب  بسته مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای سال جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی با کارمزدکم به کشاورزان پرداخت شده که 580 میلیارد تومان از این تسهیلات صرف خرید ماشین‌آلات کشاورزی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری بخش مکانیزاسیون عملاً هیچ تقاضایی بر روی زمین باقی نمانده است؛ شرایط کشاورزان با شرایط بانکی باید تطبیق پیدا کند.

عباسی خاطرنشان کرد: صنعت کشاورزی نیازمند حمایت جدی‌تری از حوزه صنعت دارد در صورتی که بخش عمده‌ای از جرقه، احیا و تولید کشاورزی در بخش صنعت کشور اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی، خشکی و شرایط بهره‌برداران کشور است؛ 95 درصد از نیازهای مکانیزاسیون کشور توسط صنعت داخل تأمین می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز مرحله دوم پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی از سال 92 خاطر نشان کرد: تا کنون 165 هزار دستگاه تراکتور و ماشین‌های نیرومحرکه کشاورزی پلاک‌گذاری و سنددار شده است که امیدواریم تا پایان سال تعداد بیشتری از این ماشین‌ها پلاک دار شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی، مکانیزاسیون، آبیاری، نهاده‌ها و باغبانی همزمان با نخستین همایش فناوری های نوین در فضای سبز شهری(ILTA) در اصفهان برگزار می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع کشاورزی از 24 تا 28 دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت 15 تا 21 از آن بازدید کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.