رفیعی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت ۲۸۰ واحد کشتارگاه صنعتی در کشور/ سرمایه گذاری بخش خصوصی لازمه احداث کشتارگاه صنعتی

رفیعی پور با اشاره به اجرای طرح ساماندهی بهداشتی کشتارگاه‌های دام از سال ۶۸ از فعالیت ۲۸۰ کشتارگاه بهداشتی در سطح کشور خبر داد.

فعالیت 280 واحد کشتارگاه صنعتی و بهداشتی در کشورعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اجرای طرح ساماندهی بهداشتی کشتارگاه های دام در سازمان دامپزشکی کشور از سال 68 آغاز و در سطح استان ها تشکیل ستاد ساماندهی کشتارگاه های دام در اداره های کل دامپزشکی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 400 کشتارگاه سنتی در کشور به کشتارگاه های صنعتی تبدیل شده است، به طوریکه در کشور  صدرصد کشتارگاهای استان گیلان از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شده اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه احداث و راه اندازی کشتارگاه های صنعتی مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است، تصریح کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و جانمایی کشتارگاه های سنتی به  صنعتی بتوانیم به یک الگوی مناسب و بهداشتی در سطح کشور برسیم.

کاهش بیماری های مشترک انسان و دام با  احداث کشتارگاه های صنعتی

رفیعی پور اظهار کرد: برای بهره مندی از غذای سالم باید زنجیره تولید دام سالم توسط دامدار، حمل و نقل کیفی دام، سلامت بهداشت محیط در کشتارگاه ها و نیز خرید فرآورده خام دامی از مراکز مجاز عرضه و فروش توسط مصرف کنندگان و نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی از همان زمان تولید دام تا عرضه به خریدار لحاظ شود.

وی افزایش کشتارگاه های صنعتی  را باعث بهبود سلامتی آن‌ها دانست  و گفت: با احداث کشتارگاه های صنعتی و خارج شدن از کشتارگاه های سنتی می توان  بیماری های مشترک میان انسان و دام را کاهش داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر 280کشتارگاه بهداشتی در سطح کشور فعال اند  که باید 600 کشتارگاه سنتی در کشور به میزان موردنیاز تقلیل یابند.

رفیعی پور مطرح کرد:کنترل مسائل بهداشتی در تامین گوشت سالم مستلزم برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش های جدید و علمی با تکنولوژی مناسب است.

وی یادآورشد: امروزه نظارت بر بهداشت مواد غذایی، کنترل اماکن پرورش دام و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نقش انکارناپذیر دامپزشکی را در تامین سلامت غذا، بهداشت و در نهایت سلامت جامعه نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار