بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازدید از مراکز نظامی ایران تنها خیالات ترامپ است/وی بازگو کننده طوطی‌وار لابی صهیونیستی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:شروط ترامپ برای امضای تعلیق تحریم‌های ایران خواب و خیال است.

بازدید از مراکز نظامی ایران تنها خیالات ترامپ است/وی بازگو کننده طوطی‌وار لابی صهیونیستی استعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در واکنش به شروط ترامپ برای امضای تعلیق تحریم‌های ایران گفت:‌ این سخنان را می‌توان خواب و خیالات دونالد ترامپ نامید، وی آموزش‌های سیاسی و بین‌المللی ندیده و متوجه نیست که یک توافق مهم بین‌المللی که توسط اعضای دائم شورای امنیت امضا و تعیین شده، قابل مذاکره، حذف و اضافه کردن نیست.

وی تأکید کرد:‌ تصورات واهی ترامپ که مکررا در مصاحبه‌های خود و حتی قبل از دوران ریاست جمهور و در زمان تبلیغات ریاست جمهوری خود با عنوان پاره کردن برجام اعلام می‌شد، تنها در حد تصورات وی است، بر این اساس مشاوران امنیتی ترامپ بارها وی را منع کردند که بخواهد برجام را لغو کند یا از آن خارج شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها وسیله بازدارندگی در مقابل تهدیدهای مکرر دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی است، گفت: ما پذیرفته‌ایم سلاح هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی نداشته باشیم و فاصله گرفته‌ایم و مخالف سلاح کشتار جمعی هستیم.

وی ادامه داد: اما اجازه نمی‌دهیم یک بار دیگر حادثه تلخ دوران جنگ تحمیلی تکرار شود و تنها راه این بازدارندگی استفاده از موشک به عنوان یک وسیله مطمئن، منطقی و در چارچوب استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، این موضوع نه قابل مذاکره در داخل برجام و نه در خارج آن است.

نماینده مردم بروجرد در واکنش به اظهارات ترامپ درباره بازدید از مراکز نظامی ایران و هسته‌ای گفت: آموزش دیگری که باید به ترامپ داد این است که این وظیفه آژانس است نه آمریکا، آژانس بارها در بالاترین سطح اعلام کرده که در بازدیدهای سخت گیرانه خود از مراکز هسته‌ای کشورمان هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ترامپ هر سه ماه یک بار برای امضای تعلیق تحریم‌های آمریکا این گونه بازی درمی‌آورد، بیان کرد: بنده معتقدم ترامپ وضع خود را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متزلزل می‌بیند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها و این واقعیت مهم که دنیا اذعان دارد ترامپ منفورترین رئیس جمهور آمریکاست، وی در حقیقت به خواسته‌های لابی صهیونیستی در خاک آمریکا تن می‌دهد.

بروجردی اظهار کرد: وی تنها بازگو کننده طوطی‌وار اظهارات مشاوران لابی صهیونیسم در این مورد است اما منافع آمریکا تاکنون اجازه خروج از برجام را به وی نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا والسعود
آخرین اخبار