شیویاری در نطق میان دستور:

نمایندگان در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه تنها مصالح ملی را در نظر بگیرند

نماینده مردم میانه گفت: از نمایندگان حاضر در کمیسیون‌های تلفیق انتظار می‌رود که از لابی‌گری پرهیز کرده و مصالح ملی را در نظر بگیرند.

نمایندگان در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه تنها مصالح ملی را در نظر بگیرندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مردم ایران در وقایع اخیر بهانه به دست دشمنان ندادند که این نشان از هوشیاری مردم و تبعیت آنها از اصل انقلاب را دارد و ما باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: بنده اغتشاشات اخیر را که قطعا عواملی از درون و برون برای پیشبرد آن تلاش می‌کردند را محکوم می‌کنم اما نباید غافل باشیم چراکه مشکلات بسیاری گریبان گیر مردم است.

شیویاری تصریح کرد: نباید رشادت‌های افرادی را که در هشت سال دفاع مقدس تا پای جان با رشادت جنگیده‌اند تا این مملکت آسیب نبیند، فراموش کنیم.

نماینده مردم میانه بیان کرد:‌ ما و همه دولتمردان در برابر حل مشکلات مردم مسئول هستیم، افرادی که دردمند بوده و دارای مشکلات معیشتی هستند به ما و دولت مراجعه می‌کنند چه کسانی مسئول حل این چالش‌ها هستند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی در جلسه اخیر که به صورت غیرعلنی برگزار شد گفت که ما نمایندگان خود نیز دچار مشکل هستیم، آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس! مردم به مجلس مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان حل نمی‌شود و ما نباید انتظار نداشته باشیم که دردمندان مشکلاتشان را برای ما بازگو نکنند.

شیویاری تأکید کرد: باید برای حل مشکلات مردم چاره اندیشی شود،  از دولت انتظار داریم که با مدیریت، برنامه ریزی و حفظ جایگاه مجلس به حل معضلات مردم بپردازد.

نماینده مردم میانه اذعان کرد: بنابر فرمایش امام خمینی(ره) مجلس در رأس‌ امور قرار دارد و افراد خائنی برای پایین کشیدن این جایگاه تلاش می‌کنند لذا اگر مجلس به دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت بر امور اهتمام ورزد تمامی چالش‌های کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل کلان کشور افزود: لازم است از نیروهای نظامی و انتظامی که با مدیریت خوب توانستند با کمک مردم و مقام معظم رهبری اغتشاشات را خاموش کنند تشکر کنم اما نباید فراموش شود که دشمنان کماکان توطئه‌های زیادی برای ایران در سر دارند که آنها نیز با مدد مردم سرکوب خواهد شد.

شیویاری اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و فرهنگیان که اکنون در برابر خانواده‌هایشان آ‌زرده خاطر هستند بارها از ما طلب کمک کرده‌اند، دولت و مجلس باید در راستای حل معضلات معیشتی این دو قشر اهتمام ویژه‌ای بورزند.

نماینده مردم میانه بیان کرد:‌ اکثر نیروهای مسلحی که اکنون در بازنشستگی به سر می‌برند زمانی جزء رزمندگان جنگ بوده و از جان خود گذشته‌اند اما اکنون در زندگی با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجهند.

وی افزود: از همکارانی که در کمیسیون‌های تلفیق حضور دارند انتظار می‌رود که از لابی‌گری پرهیز و مصالح ملی را در نظر بگیرند.

شیویاری با اشاره به کمبود بودجه تخصیص یافته به بخش عمرانی ادامه داد: متأسفانه اعتبار کمی به بخش عمرانی اختصاص یافته لذا از دولت انتظار می‌رود که با مدیریت هزینه‌های جاری و پرهیز از مأموریت‌های غیرضروری هزینه‌های جاری را کنترل و آن را به بخش عمرانی تزریق کند.

نماینده مردم میانه در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود خاطرنشان کرد: از آخوندی انتقاد دارم چرا که هیچ کمکی از جانب وی برای میانه اختصاص نیافته است همچنین در حوزه آب نیز انتظار داشتیم که مشکلات آب به مدد اردکانیان حل شود اما چنین امری تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار