صادرات شرکت های دانش بنیان کرمان به ٣١٧ میلیون دلار رسید

سرپرست پارک علم و فناوری از صادرات 317 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان از ابتدای سال 95 تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مسعود ترکزاده ماهانی، سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان، با اشاره به ظرفیت بسیار بالای کشور در حوزه علم و تکنولوژی گفت: کشور ایران با داشتن رشد ۱۶ درصدی، بالاترین سرعت رشد تولید علم را در دنیا به خود اختصاص داده است و ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی با تولید ۴۳ هزار مستند علمی در میان ۲۵ کشور برتر دنیا قرار گرفته که توان تولید ۸۵ درصد تولیدات علمی دنیا را دارند و از این حیث موفق به کسب رتبه اول در میان کشورهای اسلامی شده است.


 ترکزاده افزود: در حال حاضر 5 میلیون نفر دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 33 درصد در حوزه های فنی و مهندسی تحصیل می کنند که این نشان دهنده پتانسیل و توانایی کشور در ارائه خدمات فنی و مهندسی است.


وی با تاکید بر رشد کمی تولیدات علمی خاطر نشان کرد: تولیدات علمی باید کاربردی، نافع و درآمدزا باشند و مردم از نتیجه این تحقیقات علمی بهره مند گردند چرا که دوره اقتصاد مبتنی بر صنعت نفت و منابع زیر زمینی کشور و خام فروشی به اتمام رسیده است و امروز اقتصاد غیرنفتی و حمایت از شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.


سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی است و جهت گیری سیاست گذاری مسئولان کشور باید به سمت تکنولوژی برگردد. دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان کشور هستند که برای رسیدن به صنعت دانش بنیان و درآمدزا (در حد فاصل دانشگاه و صنعت) ایده هایی شکل می گیرند که این ایده ها با حمایت مراکز رشد و پارک ها تجاری سازی می شوند؛ این فرایندی است که در کشور طراحی شده که این دو رکن (دانشگاه و صنعت) در کنار یکدیگر قرار گیرند.


وی با اشاره به اینکه در استان کرمان، مجموعه پردیس دانش ماهان از سه ضلع توسعه برخوردار است افزود: امکان بهره مندی از آموزش، پژوهش و توسعه فناوری در سه مجموعه متشکل از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، پژوهشگاه علوم، تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی و پارک علم و فناوری استان کرمان فراهم گردیده است.


وی از فعالیت 193 واحد فناور در 8 مرکز رشد شهرستان ها و استان کرمان خبر داد و تاکید کرد: این مراکز وظیفه حمایت از ایده های نوپا، جذب و تجاری سازی فناوری ها را برعهده دارند. صاحبان ایده در مراکز رشد پس از گذراندن ارزیابی های لازم در راستای ورود به بازار و تجاری سازی، حمایت و توانمندسازی می شوند.


ترکزاده ماهانی در پایان افزود: پارک علم و فناوری استان کرمان در زمینه های بیوتکنولوژی و کشاورزی، پزشکی، نانوفناوری، انرژی های تجدیدپذیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع شیمیایی و تبدیلی، فراوری مواد معدنی و صنایع الکترونیک و مخابرات فعالیت می کند و صاحبان ایده ها می توانند با مراجعه به این مراکز از حمایت های مادی و معنوی در جهت ثبت، اجرا، تجاری سازی و فروش ایده ی خود بهره مند گردند.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار