دستگیری شکارچیان کل و بز وحشی در آمل

مأموران اداره حفاظت محیط زیست آمل دو شکارچی به همراه لاشه ۳ رأس کل و بز وحشی را دستگیر کردند.

بهمن صادق ‌نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با تلاش مأموران اداره حفاظت محیط زیست آمل لاشه سه رأس کل و بز به همراه جمجمه یک رأس کل، یک تخته پوست شکار و یک قبضه اسلحه تک‌ لول با فشنگ و سایر ملزومات کشف و ضبط شد.

وی افزود: این لاشه و ملزومات از منزل دو نفر از متخلفان با دستور مقام قضائی و همکاری مأموران پلیس اطلاعات و امنیت و مأموران یگان حفاظت محیط زیست در دام قانون افتادند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به بازداشت موقت متخلفان گفت: این افراد با تشکیل پرونده قضائی به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

صادق نژاد با اعلام کشف و ضبط چهار غاز وحشی، پنج مرغابی و۱۳ خوتکا در بازرسی از منزل یک شکارچی حرفه‌ ای، افزود: این شکارها در منطقه مریج‌ محله شهرستان آمل توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست کشف شد.

وی با اشاره به تخریب ۱۲ رشته دام هوایی در منطقه دابودشت به همراه رهاسازی یک بهله جغد و دو قطعه پرنده چنگر اسیر شده در دام هوایی، گفت: هفت قبضه سلاح دیگر شامل چهار قبضه سلاح غیر مجاز و سه قبضه سلاح غیرمجاز دو قطعه پرنده چنگر به همراه یک غاز وحشی پس از تخریب 28 رشته دام هوایی در منطقه غیاث‌کلا، مریج محله و صورت‌کلا توسط مأموران محیط زیست کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اعلام تخریب ۱۸ رشته دام هوایی و ۱۰ جایگاه استقرار شکارچیان و صیادان در این شهرستان، افزود: چهار پرنده اسیر در دام این بین در منطقه دابودشت در طبیعت رهاسازی شد.

صادق نژاد گفت: در چند روز گذشته سه قبضه اسلحه شامل یک قبضه اسلحه تک‌ لول غیرمجاز و دو قبضه اسلحه ساچمه‌ زنی مجاز در منطقه نمارستاق لاریجان توسط مأموران محیط زیست این شهرستان کشف شد.

انتهای پیام/ م

کشف 3 رأس کل و بز وحشی در آمل

برچسب ها: عکس طبیعت ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.