رفع تصرف ۱۷۵۲ هکتار از زمین‌های ملی سیستان و بلوچستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۷۵۲ هکتار از زمین‌های ملی با هدف مبارزه با متخلفان و پیشگیری از تصرف اراضی ملی در ۹ ماهه نخست امسال رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۷۵۲ هکتار از زمین‌های ملی با هدف مبارزه با متخلفان و پیشگیری از تصرف اراضی ملی در شهر‌های مختلف این استان در ۹ ماهه نخست امسال رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از مهمترین اهداف دولت است اظهار داشت: ارزش رفع تصرفات انجام شده ۸۳۶ میلیارد ریال است.


وی افزود: همچنین در این مدت ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پر شده است.


وی بیان کرد: هم اینک یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود نیرو قادر نیست تمامی عرصه‌های منابع طبیعی این استان را تحت حفاظت، گشت و مراقبت قرار دهد بر همین اساس زمین خواران از این خلا موجود استفاده کرده و اقدام به تصرف زمین‌ها و در نتیجه ساخت و ساز و حفره چاه غیر مجاز می‌کنند.


وی افزود: هم اینک ۲۸ نفر نیروی یگان حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بر اساس استاندار‌ها باید افزون بر ۳۰۰ نفر باشند.


پاکزاد از افزایش حدود ۲۰۰ درصدی اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: اعتبارات این نهاد از ۲۱۹ میلیارد ریال سال ۹۲ با افزایش حدود ۲۰۰ درصدی امسال به ۶۵۴ میلیارد ریال رسیده است.


وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با وسعت ۱۸،۷ میلیون هکتاری به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی، عمانی و واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور دارای تنوع گیاهی قابل ملاحظه‌ای است.


وی با بیان اینکه ۴۴ درصد پست‌های نیروی انسانی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بلاتصدی است گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۷۸ نفر در این اداره کل از طریق آزمون جذب شده اند.

انتهای پیام/گ

رفع تصرف اراضی در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار