عضو حزب کارگر انگلیس: ترامپ اظهاراتی بی‌رحمانه درباره کشور‌ها بیان داشته است

سلمان شاهین عضو حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت اظهارات دونالد ترامپ درباره موضوع مهاجرت و مهاجران کاملا غیردیپلماتیک بوده است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلمان شاهین عضو حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت اظهارات دونالد ترامپ درباره موضوع مهاجرت و مهاجران کاملا غیردیپلماتیک بوده است.

شاهین در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: ترامپ اعلام کرده است که این سخنان را در رابطه با مهاجران نزده و آن را تکذیب کرده است، آیا اظهارات وی را باور می‌کنید؟ گفت: من قطعا اعتقادی به آنچه که رئیس جمهور ترامپ گفته است، ندارم. قطعا معتقدم رئیس جمهور ترامپ اظهاراتی بی رحمانه و غیردیپلماتیک درباره کشور‌های دیگر بیان داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: به نظر شما اظهارات ترامپ چه تبعاتی برای وی به همراه خواهد داشت؟ گفت: ترامپ همیشه و تاکنون به تنهایی سخنان تند خود را بیان داشته است. او سخنانی فضاحت بار را بیان داشته است. او در زمان مبارزات انتخاباتی هم این سخنان را هم بیان داشته است.

وی افزود به نظرم با وجود اینکه وی در انتخابات هم برنده شد، اما به نظر می‌رسد پایگاه و حمایت بسیاری از طرفدران خود را از دست داده باشد. افراد زیادی از دست ترامپ عصبانی هستند و وی سبب ایجاد این عصبانیت شده است. ترامپ همچنین از موضوع جهانی سازی بهره فراوانی برده است. جهانی سازی برای همگان مفید نبوده است و وی از این موضوع کمال بهره برداری را کرده است. این موضوع سبب شده است که وی حتی طرفدارانی هم پیدا کند. قطعا وی نمی‌تواند با این اظهارات مضحک خود در سطح جهان سبب بازگشت شان و عظمت به آمریکا شود.

این عضو حزب کارگر انگلیس در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:چرا ترامپ به دنبال بازگشایی سفارت جدید آمریکا در لندن است؟ گفت: موضوع سفارت به دوران بوش برمی گردد، اما دلیل اینکه وی سفر خود را به انگلیس لغو کرد معتقدم که این موضوع به خاطر برگزاری تظاهرات بزرگ ضد وی بود. او فردی بدنام در این طرف اقیانوس اطلس است. اگر او به اینجا می‌آمد شاید صد‌ها هزار نفر و یا شاید یک میلیون نفر راهی خیابان‌ها می‌شدند. زمانی که جرج بوش انگلیس را در جنگ با عراق همراه خود کرد من همراه با دومیلیون نفر دیگر در خیابان‌های لندن تظاهرات کردیم. اگر ترامپ به اینجا می‌آمد با فشاری قابل توجه روبرو می‌شد.

شاهین در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا با توجه به موضوع برگزیت انگلیس به ترامپ بیش از پیش نیاز ندارد؟ گفت: متاسفانه ترزا می‌با این اقدام خود متحدان اروپایی خود را آزرده است. برگزیت به سد و مانعی بین اروپا و انگلیس بدل شده است. این موضوع سبب نزدیک شدن انگلیس به آمریکا شده است.

انتهای پیام/

انتقاد عضو حزب کارگر انگلیس از اظهارات ترامپ درباره مهاجران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار