فرانس 24: اروپا درباره برجام، ترامپ را تحت فشار قرار داده است

قدرت‌های اروپایی اعمال فشار به رئیس جمهوری آمریکا برای رعایت مفاد توافق هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فرانس 24 گزارش داد: قدرت‌های اروپایی اعمال فشار به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای رعایت مفاد توافق هسته ای ایران را افزایش داده اند.

بر این اساس، دونالد ترامپ قرار است در خصوص توافقنامه هسته ای ایران و وضع تحریم علیه این کشور تصمیم گیری کند. معلوم نیست که وی چه تصمیمی خواهد گرفت، اما تحریم جدید ایران از سوی آمریکا، به منزله پایان این توافقنامه بین المللی خواهد بود.

گزارشگر این شبکه گفت: دونالد ترامپ یکی از سرسخت ترین مخالفان توافقنامه هسته ای ایران است. رئیس جمهوری آمریکا در اکتبر گذشته از تایید توافقنامه خودداری کرد.

وی ممکن است امروز به وضع تحریم های جدید علیه برنامه هسته ای ایران تصمیم بگیرد. اما به گفته بسیاری از مقامات آمریکایی، دونالد ترامپ احتمالا تصمیم گیری را به آینده موکول خواهد کرد و به وضع تحریم علیه مسایل دیگر مبادرت می کند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا را پخش کرد. وی گفت: فعالیت های دیگری خارج از توافقنامه هسته ای در حال انجام است، از جمله آزمایش موشک های بالستیک و نقض حقوق بشر و یا مشکلات دیگری که ما به تحریم علیه این اقدامات ادامه خواهیم داد.

گزارشگر افزود: از نظر اروپا توافقنامه هسته ای ایران کارایی داشته و نباید زیر سوال قرار بگیرد. قدرت های بزرگ اروپایی با هدف متقاعد کردن دونالد ترامپ به خودداری از حمله به توافقنامه هسته ای منعقد شده در وین، اعمال فشار را تشدید کرده اند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه را پخش کرد. لو دریان گفت: امروز اخباری که در عملکرد طرف ایرانی در اجرای توافقنامه تردید ایجاد کند، وجود ندارد از این رو عمل به تعهدات از سوی طرف های ذیربط مسئله مهمی است. در نتیجه متحد ما آمریکا نیز می بایست به این تعهدات عمل کند.

گزارشگر ادامه داد: تهران نیز اعلام کرد در صورت وضع تحریم های اقتصادی آمریکا، به مقابله به مثل مبادرت کرده و برای هر سناریویی آماده است.

انتهای پیام/

اروپا درباره برجام بر ترامپ فشار می آورد

برچسب ها: برجام ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار