اعزام 540 هزار جهادگر در دوران دفاع مقدس به جبهه

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درامور ایثارگران با اشاره به اعزام 540 هزار نفری جهادگران به جبهه گفت :بیش از 3 هزار و 300 نفر جهادگران سازندگی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،،   مهدی گلی، کنگره جهادگر شهید سردار حاج علی فارسی شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور در سالن فیض کاشانی دانشگاه کاشان گفت :10 هزار جانباز و یک هزار و 200 نفر آزاده از دیگر افتخارات سنگرنشنیان بی سنگر در دوران جنگ تحمیلی است.

وی با بیان بخشی از اقدام های جهادگران در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: 540 هزار نفر جهادگر در دوران دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند.

شایان ذکر است :کنگره یک روزه سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسي شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور،در سالن اجتماعات فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

رونمایی از کتابهای «آفتاب کویر» و «جهادگران سنگر عاشقي» و نرم افزار «سردار جهادگر شهيد حاج فارسي» با هدف مستند سازي و اثرگذاري در بين قشرهای مختلف جامعه از جمله برنامه های جنبی این کنگره بود.

سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسي فرمانده پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان يكي از 1700 شهيد شهرستان كاشان است كه در سال 1331 در كاشان متولد شد.

این شهید از ابتداي جواني در كنار تحصيل در حرفه خياطي براي كمك خرج خانواده فعاليت داشت و در تحصيلات نيز موفق بود.

شهيد فارسي در نشست های هفتگي و كلاس هاي قرآن حجت الاسلام محسن  قرائتي شرکت می کرد و همواره در برنامه هاي مختلف خدمت رساني به مردم فعال بود.

وی پس از تحصيلات به خدمت سربازي اعزام و با فرمان امام خميني (ره) پادگان را ترك مي‌كند و به صف مبارزان انقلاب مي پيوندد.

شهيد فارسي در مبارزه عليه رژيم مننفور شاه شركت و حضور جدي داشت و  پس از پيروزي انقلاب با فرمان امام راحل مبني بر تشكيل جهاد، وارد جهاد سازندگي كاشان شد و تمام تلاش خود را در خدمت رساني به مردم به ویژه در روستاهایمحروم بكار گرفت.

وی با آغاز هجوم رژیم بعث به جمهوری اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی در سال 59 همچون دیگر رزمندگان اسلام راهی جبهه هاي نور علیه ظلمت ششد و با تشكيل ستاد كمك رساني به مناطق جنگي به یاری سلحشوران اسلام شتافت.

شهيد فارسي پس از مدتي فرمانده پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان را عهده دار می شود، در اين مسئوليت خطير می کوشد و در عمليات كربلاي 5 در 21 دي سال 1365 با اصابت گلوله توپ به خودرو به شهادت رسيد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.