تشديد نظارت بر بازار همدان در ماه های پايان سال

استاندار همدان بر لزوم تدابیر دستگاههای مسئول و بازرسان برای کاهش مشکلات مردم و جلوگيری از افزايش بي رويه قيمت ها و تشدید نظارت ها در ماه های پايانی سال خبر تاکید کرد.

تشديد نظارت بر بازار همدان در ماه های پايان سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان،محمدناصر نيکبخت استاندار همدان در ستاد تنظيم بازار استان همدان با بيان اينکه خدمت ‌رسانی به مردم بايد با بهترين کيفيت و مطلوب‌ ترين شکل ممکن انجام شود افزود: مسئولان برای جلوگيری از تضييع حقوق مردم بايد در کنترل و نظارت بر بازار نهايت دقت و حساسيت را داشته باشند.

وي اضافه کرد: بازرسی ها بايد تشديد و تعداد آنها افزايش يابد و در کنار رعايت حقوق مصرف‌کننده، حقوق توليد‌کننده و بازاريان نيز بايد مدنظر قرار گيرد و در صورت توجه به حقوق اين سه قشر، بازاری سالم و به دور از تنش را خواهيم داشت.

وي بر لزوم گره‌گشايی از واحدهای  توليدی استان تاکيد کرد و گفت: هرمسئولی که در حل مشکلات توليد کنندگان کوتاهی کند، مورد بازخواست قرار مي‌ گيرد و با آنها برخورد قاطع می شود.

استاندار همدان ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان بايد کارشناسانی براي تحليل وضعيت بازار داشته باشند و اين کارشناسان بايد شرايط بازار را تحليل کنند و نتايج را گزارش دهند.

رئيس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نيز گفت: بر اساس مصوبه دولت تا پايان فرودين‌ماه سال آينده، هيچ‌گونه افزايشی در قيمت کالاهای مختلف در کشور نخواهيم داشت.

عليرضا شجاعی با بيان اينکه در ماه‌های اخير قيمت لبنيات در استان 9 درصد افزايش يافته افزود: با توجه به مصوبه حاضر، افزايش قيمت آن لغو و به قيمت قبلی برگردانده خواهد شد.

وي اضافه کرد: افزايش قيمت ها در ماه های آبان و آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزايش داشته و تخم‌مرغ در شرايط خاص با افزايش 44.2 درصدي بيشترين ميزان افزايش و قند و شکر با منفي 1.9 درصد کمترين ميزان تغيير قيمت را داشته است.

گفتنی است با افزايش قيمت تخم مرغ ، هفته گذشته استاندار همدان به دستگاه هاي نظارتي دستور بازرسي‌های مضاعف را داد و اعلام کرد که هيچ مديری حق ندارد بدون اجازه من از استان خارج شود.

در جلسه ستاد تنظيم بازار هفته گذشته همدان، مقرر شد تعزيرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، جهادکشاورزی و اتاق اصناف گشت‌های سيار را فعال کنند و به تمام فروشگاه‌های سطح شهر سرکشی داشته باشند.

انتهای پیام/د.ا

نظارت بر بازار همدان در ماه هاي پايان سال تشديد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.