مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سلب حضانت در انتظار والدین متخلف /حمایت از کودکان کار و خیابان با مشارکت سازمان های مردم نهاد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مکاتبه ای با دادستان کشور انجام شده و قرار است اگر یکی از کودکان کار و خیابان به طور مکرر در سطح خیابان دیده شود، حضانت کودک از والدین آنها سلب شود.

حمایت از کودکان کار و خیابان نیازمند با مشارکت سازمان های مردم نهادحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در حال حاضر طرح ساماندهی کودکان کار به طور معمول اجرا می شود و سازمان بهزیستی کشور در حال رایزنی با شهرداری است تا بتواند بر اساس آئین نامه ساماندهی، طرح فوق را اجرا کند و البته در این کار مبنا و اساس کار، جذب و توانمندی کودکان کار و خیابان و خانواده آنها است.

وی تصریح کرد: اغلب کودکان کار و خیابان از سوی خانواده و افراد سودجو به کار وادار می شوند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه حتی یک ریال از درآمد کسب شده در طی روز را به کودکان نمی دهند،گفت:ظاهر اغلب این کودکان نشان از سوء استفاده از آنها دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ارتباط با خانواده کودکان کار و خیابان از طریق NGO ها و مراکز خیریه فعال انجام می شود، ادامه داد: تشخیص اینکه آیا خانواده این کودکان نیازمند واقعی به شمار می رود یا خیر، از جمله کارهایی است که در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

مسعودی فرید یادآور شد: در صورت احراز نیازمندی کودکان کار و خیابان و خانواده هایشان، نسبت به توانمندی آنها اقدام می شود که سازمان بهزیستی کشور به همراه سازمان های مردم نهاد، بسته های حمایتی ویژه ای را در این خصوص در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی از کودکان کار و خیابان توسط والدین آنها که دچار معضلاتی چون اعتیاد هستند و یا مشکل مالی دارند، کرایه داده می شوند از این رو مسئولان سازمان بهزیستی کشور معتقدند که در این موارد دستگاه های اجرایی طرح های ساماندهی کودکان کار و خیابان باید با والدین متخلف و کسانی که آن ها را مورد سوء استفاده قرار می دهند، برخورد کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی روزهای اخیر، مکاتبه ای با دادستان کشور انجام شده و قرار است اگر یکی از کودکان کار و خیابان به طور مکرر در سطح خیابان دیده شود، حضانت کودک از والدین آنها سلب شود.

مسعودی فرید تاکید کرد: حتی اگر در مواردی تخلف و سوء استفاده والدین در نخستین بار مشخص شود، در همان بار اول به طور موقت، از آن ها سلب حضانت می شود و در این خصوص هیچ گونه چشم پوشی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اولویت اصلی سازمان بهزیستی کشور کودکان هستند و از آنجا که کودکان کار و خیابان چه کودکان ایرانی و چه کودکان غیر ایرانی، هیچ گونه پناهی ندارند، بهزیستی با جدیت امور مربوط به آنها را دنبال می کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور از اداره امور اتباع بیگانه درخواست کرده که جلوی ورود غیرمجاز کودکان به کشور را بگیرد و از هر گونه سوء استفاده جلوگیری کند.

انتهای پیام/

درخواست سازمان بهزیستی کشور از اداره اتباع امور بیگانه برای جلوگیری از ورود غیر مجاز کودکان

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار