ثبت نام بیش از دو هزار و سیصد واحد آذربایجان غربی در سایت بهین یاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی از ثبت نام دو هزار و 390 واحد صنعتی استان در سامانه بهین‌یاب خبرداد و گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تعداد، رتبه پنجم کشوری را دارا است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی با اشاره به اینکه تاکنون 41 هزار 668 طرح و واحد صنعتی برای گرفتن تسهیلات در کشور، در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 390 واحد نیز در استان ثبت نام کرده و آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد، رتبه پنجم کشوری را دارا است.

 وی اظهار کرد: کل پرداخت تسهیلات در سامانه نیز در کشور 42 هزار و 987 میلیارد و در استان یک هزار و 994 میلیارد ریال بوده که از این لحاظ، آذربایجان‌غربی رتبه هشت کشوری را دارا است.

 جعفرصادق اسکندری با اشاره به مشکلات موجود در راستای تسریع در اجرا و موفقیت پروژه رونق تولید داخلی و پیشنهادات مربوطه اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، کمبود نقدینگی و محدودیت منابع و اعتبارات بانک‌های عامل است.

 وی بیان کرد: علاوه بر آن، از جمله مشکلات موجود، اعمال شرایط سخت در تامین وثایق و مدارک متقاضیان و مشکلات نظام بانکی در تخصیص تسهیلات مورد نیاز است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی گفت: در این رابطه پیشنهاد می‌شود کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه یا خط اعتباری ویژه با هدف حمایت از واحدهای در حال احیاء و روانسازی در فرایند تخصیص و پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش تخصیص یابد.

 وی با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید و اعلام انصراف برخی واحدها از دریافت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: در این زمینه نیز باید نرخ تسهیلات تا هشت درصد به صورت تخصیص و پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات برای واحدهای مستقر در استان‌های کمتر توسعه یافته کاهش یابد.

 انتهای پیام/ع

2390 واحد آذربایجان‌غربی در سایت بهین‌یاب ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.