به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواخر مهرماه بود طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) با مرحله مانیتورینگ آغاز و از تاریخ 14 آذر با گوشی های آیفون اجرایی شد. دستگاه هایی که به طور قانونی وارد کشور نشده بودند و دارندگان آیفون و آیپدهایی که دستگاه خود را در سامانه رجیستری ثبت نکرده بودند از یکشنبه (17 دی ماه) سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه به این دستگاه ها قطع شد و به هیچ عنوان دیگر امکان دریافت سرویس برای آن ها مهیا نمی شود.
حمیدرضا دهقانینیا، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص کاربرانی که موبایلهایشان تاکنون که مهلت قانونی رجیستری شدنشان تمام شده گفت: "در صورت قطع شدن آنتندهی دستگاههای موبایل، کاربر باید گوشی را به فروشندهای که از آن دستگاه را در طول ماههای گذشته خریداری کرده بازگرداند تا دستگاه جدیدی از او دریافت کند و اگر با امتناع فروشنده مواجه شدند به سازمانهای تعزیرات حکومتی بهآدرس Tazirat135.ir یا حمایت مصرف کنندگان بهآدرس Cppo.mimt.gov.ir مراجعه و شکایتشان را ثبت کنند. با ثبت شکایت هماهنگیهای لازم صورت گرفته و مردم نگران موردی نباشند، حتی اگر فروشگاه مورد نظر تعطیل شده باشد و... بازهم توانایی اقداماتی را در این باره خواهیم داشت".
وی همچنین تاکید کرد که خریداران حتما باید هنگام خرید گوشی فاکتوری که سریال دستگاه روی آن نوشته شده باشد، از فروشنده دریافت کنند و در صورت خرید گوشی دست دوم نیز از طریق شماره پیامکی 7777 و یا کد دستوری *7777# اصالت دستگاه را استعلام کنند.
انتهای پیام/
How much I must pay to unlock my iPhone in iran after one one month? It does not work after one month... where and how I have to pay its cost and fees?
یعنی کد ملی یه شخصو وارد کردم گذر یکی دیگه پولشو پرداخت کردم حال میرم سایت جواب نمیده زنگ زدم پشتیبانی میگه گمرک رفتم گمرگ میگه ما دست دسترسی به سایتو نداریم نمی تونیم ویرایش انجام بدیم زنگ زدم سایت میگه ما نمیتونیم حال شما برید پیگیری کنید ببینید جواب گو هستند یا نه ممنون