رئیس اداره ثبت اختراع کشور:

حضور بخش خصوصی در ثبت اختراع کم‌رنگ است

رئیس اداره ثبت اختراع کشور گفت: حضور بخش خصوصی در ثبت اختراع کم‌رنگ است و برای برون‌رفت از این معضل باید فرهنگ نوآوری، خلاقیت و فکر کردن در کشور نهادینه شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مهرداد الیاسی رئیس اداره ثبت اختراع کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از دفاتر خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی در اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به اینکه اختراع در بخش خصوصی به تجاری‌سازی و بازار می‌رسد، اظهار کرد: اختراع و نوآوری بهترین فرصت و ظرفیت برای ترقی زیرساخت‌های اقتصادی و تولیدی است و در این راستا ۵۰ درصد وابستگی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به دارایی فکری تعلق دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشور‌ها بخش‌های دولتی خود را وامدار بخش خصوصی می‌داند، چرا که در پویایی اقتصاد نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

رئیس اداره ثبت اختراع کشور اضافه کرد: حضور بخش خصوصی در ثبت اختراع کم‌رنگ است و برای برون‌رفت از این معضل باید فرهنگ نوآوری، خلاقیت و فکر کردن در کشور نهادینه شود.

الیاسی تصریح کرد: راه‌اندازی دفاتر تکنولوژی و تجاری‌سازی در استان فارس در توسعه استان و منطقه بسیار تأثیرگذار است و با توجه ظرفیت‌هایی که در دانشگاه شیراز وجود دارد، انتقال تکنولوژی به دیگر کشور‌ها و حضور در بازار‌های جهانی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس اداره ثبت اختراع کشور در حاشیه بهره‌برداری از دفاتر خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.