جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل در سمنان مطرح کرد:

تدوین سند راهبردی امنیت سایبری در ایران

جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر لزوم توجه ویژه به هجمه‌های دشمن در فضای سایبری گفت: سند راهبردی امنیت سایبری و دفاع سایبری ایران تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فرجی پور ظهر امروز در جلسه رزمایش سایبری کشور که به‌صورت پایلوت در استان سمنان اجرایی شد اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین وسیله برای حکمرانی در دنیا استفاده از فضای مجازی است علی‌رغم اینکه این فضا هم یک تهدید برای امنیت کشور و هم یک فرصت برای پیشرفت است.

وی با بیان اینکه اعمال برنامه‌های مدیریتی در فضای سایبری مهم‌ترین رویکرد سازمان پدافند غیرعامل در کشور است افزود: تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه فضای مجازی سند راهبردی امنیت سایبری و دفاع سایبری را تدوین و اجرایی کردند.

جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه بالغ‌بر 25 سند دفاع سایبری برخی کشورهای موفق در این عرصه از سوی مسئولان و کارشناسان پدافند غیرعامل کشور مطالعه شده است اذعان کرد: با تحقیقات فراوان این کارشناسان در حوزه دفاع در فضای سایبری سند راهبردی امنیت این فضا به‌زودی برای کشور ایران نیز تدوین و ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ امنیت در فضای سایبری در عین استفاده از آن برای توسعه و پیشرفت یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است اعلام کرد: فضای مجازی چالش‌ها و آسیب‌های به خصوصی دارد که باید برای مدیریت آن و جلوگیری از تبدیل‌شدن این چالش‌ها به تهدیدهای امنیتی اقدامی اساسی انجام داد.

فرجی پور با اشاره به پالایه شدن برخی پیام‌رسان‌های خارجی را که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی مسئله اصلی و حیاتی کشور نیست بلکه مدیریت استفاده از این پیام‌رسان‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی و جلوگیری از تهدیدات دشمن مسئله اصلی پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/س

سفر جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل به سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.