سیستان و بلوچستان جوان‌ترین و مازندران مسن ‌ترین استان کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سیستان و بلوچستان و هرمزگان از لحاظ جمعیت جوان‌ترین استان‌ها و گیلان و مازندران نیز مسن‌ترین جمعیت را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نخستین روز ششمین گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش در یزد با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت جوان کشور ۲۰ میلیون نفر است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان و هرمزگان از لحاظ جمعیت جوان‌ترین استان‌ها و گیلان و مازندران نیز مسن‌ترین جمعیت را دارند.

وی به اهمیت آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ترویج مراکز تخصصی مشاوره خانواده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دوره‌های مختلف ازدواج از جمله برنامه‌های مهمی است که در وزارتخانه پیگیری می‌شود.

در این گردهمایی ۲ روزه مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونان جوانان اداره‌های کل استان‌های وزارتخانه در خصوص ساماندهی امور جوانان، مشارکت‌های اجتماعی، طرح‌های ملی جوانان، ازدواج و خانواده و فضای مجازی بحث و بررسی می کنند.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در مراسم افتتاحیه گردهمایی یادشده گفت: سپردن امور مختلف به جوانان از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و مهم‌ترین اولویت ما برای فعالیت‌ها و انجام امور نیز حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

مسعود شریعتی افزود: در این استان، حرکت‌های رو به رشدی در بحث توجه به جوانان شده، در این اداره بیشتر مدیران جوان هستند و به خوبی از این نیرو‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام/ ا

گیلان و مازندران مسن ترین استان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار