تلاش دولت ترامپ برای کاهش محدودیت‌های استفاده از سلاح‌ هسته‌ای!

مشاور ویژه باراک اوباما در کنترل و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای گفت دونالد ترامپ تصمیم دارد محدودیت‌های استفاده از سلاح‌ هسته‌ای را کاهش دهد.

تلاش دولت ترامپ برای کاهش محدودیت‌های استفاده از سلاح‌ هسته‌ای!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین نوشت: به گفته یک مقام سابق آمریکا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد محدودیت های استفاده از سلاح های هسته ای را کاهش دهد و کلاهک جدیدی با قدرت انفجاری پایین را برای موشک های ترایدنت طراحی کند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: جان ولفستال که مشاور ویژه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در کنترل و عدم اشاعه سلاح هسته ای بود، گفت: پنتاگون بررسی جدید وضعیت سلاح های هسته ای را آماده کرده است و در نظر دارد نسخه ای از موشک های ترایدنت دی پنج را که از زیردریایی ها شلیک می شود، معرفی کند که در آنها بخشی از کلاهک های معمولی استفاده می شود. هدف از این برنامه مهار کردن استفاده روسیه از کلاهک های تاکتیکی در درگیری در شرق اروپاست.

حامیان کنترل سلاح درباره پیشنهاد جدید برای ساخت سلاح های هسته ای کوچکتر، اما کاربردی تر هشدار داده اند و استدلال می کنند این طرح وقوع جنگ هسته ای را محتمل تر می کند به ویژه با توجه به این که دونالد ترامپ آمادگی دارد از زرادخانه هسته ای آمریکا برای مقابله با دشمنان این کشور استفاده کند.

انتظار می رود پس از هشت سال برای نخستین بار بررسی وضعیت هسته ای آمریکا پس از سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در پایان ژانویه منتشر شود.

ولفستال که به نظر می رسد پیش نویس نهایی این بررسی را مطالعه کرده است، گفت، در این طرح آمریکا کار بر روی معرفی موشک هسته ای پرتاب شونده در دریا را آغاز خواهد کرد.

توسعه کلاهک با قدرت انفجاری کم برای یک موشک بالستیک دریایی بر اساس این دیدگاه شکل گرفته است که در صورت هرگونه درگیری با روسیه در جناح شرقی ناتو با روسیه، مسکو از سلاح های هسته ای تاکتیکی استفاده خواهد کرد تا ضعف خود را در سلاح های متداول جبران کند. 

 انتهای پیام/

 ترامپ برای تسهیل قوانین استفاده از سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار