مشاور وزیر جهاد کشاورزی ؛

استفاده از دانش نوین در کشاورزی و افزایش تولیدات

با افزایش دانش کشاورزی تولیدات کشاورزی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهادکشاورزی کشور امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان گلستان گفت: هر گاه که به تولید دانش محور نزدیک شدیم شاهد افزایش محصولات بودیم و از این رو این روند باید هر سال بیشتر شود.

مهاجر در خصوص کشت مدرن و افزایش اطلاعات کشاورزان در زمینه کشت محصولات گفت: کشاورزان باید از روش‌های کشت سنتی و قدیمی خارج شده و اطلاعات خود را به روز کنند.

وی گفت: برخی از کشاورزان بر این باورند که هر چه بذر بیشتری بکارند محصول بیشتری برداشت خواهند کرد، اما این تفکری اشتباه است.

وی گفت: کشاورزان باید زمین‌های خود را قبل از کشت آماده سازی کرده و کودهی و آبدهی مناسبی انجام دهند و طبق نظر کارشناس کشاورزی محصولات را کشت کنند.

وی ادامه داد:کشاورزان با به روز کردن اطلاعات و دانش روز کشاورزی و عمل به آن‌ها می‌توانند محصولات بیشتر با هزینه کمتر کشت و برداشت کنند.

وی گفت:ما برای کشاورزان استان گلستان و همچنین کشور، کارنده‌هایی را در نظر گرفته ایم که باعث صرفه جویی در مصرف بذر می‌شود و کشاورزان هم باید از این موضوع استقبال کنند.

وی افزود :ما در ابتدا تعدادی از این کارنده‌ها را از کشور اتریش وارد کردیم و با مطالعاتی که انجام شد توانستیم خودمان با هزینه خیلی پایین‌تر تولید این محصول را در کشور داشته باشیم.

در این مراسم از ۵۳ کشاورز نمونه گلستان قدردانی شد.

انتهای پیام/ح
 

افزایش تولیدات با افزایش دانش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.