حمیدی مطرح کرد:

توجه به استاندارد کوله‌پشتی دانش آموزان در قالب برنامه های آموزشی

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری برنامه آموزشی برای رعایت استانداردهای کوله پشتی دانش آموزان خبر داد.

توجه به استاندارد کوله‌پشتی دانش آموزان  در قالب برنامه های آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در برنامه گفتگوی خبر شبکه خبر درباره استاندارد بودن کوله‌پشتی‌های دانش‌آموزان اظهار کرد: در حال تدوین دستورالعملی هستیم تا دوره آموزشی برای اولیا داشته باشیم که کوله‌پشتی‌های استاندارد را برای دانش آموزان انتخاب کنند که این کار به کمک انجمن اولیا و مربیان مدرسه خواهد بود.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه آموزشی برای انتخاب کوله‌پشتی استاندارد برای اولیا در نظر گرفته شده است که اگر این آموزش‌ها به طور فراگیر ارائه شود صنعت را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و کوله‌پشتی‌های استاندارد در بازار عرضه خواهد شد.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به استانداردهای کوله‌پشتی اشاره کرد و گفت: کوله‌پشتی باید متقارن باشد تا وزن آن در طرفین بدن توزیع شود همچنین در حمل کوله‌ها باید از بند طرفین استفاده شود چرا که در غیر این صورت باعث ناراحتی در ناحیه شانه می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: هر چه وسایل سنگین‌تر باشد باید در چیدمان کوله به گونه‌ای عمل کرد که وسایل سنگین‌تر به بدن نزدیک باشد چرا که اگر فاصله‌‌ای بین وسیله سنگین و بدن وجود داشته باشد این مسئله به ستون فقرات آسیب وارد کرده و حتی می‌تواند به طور موقتی انحنای طرفین (اسکولیز) ایجاد کند.

راهکارهای مدارس برای کمک به سلامت جسمانی دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس باید به گونه‌ای عمل شود تا دانش‌آموزان حجم کمتری از کتاب‌های درسی را با خود حمل کنند و کوله‌پشتی‌های آنها سبک باشد که در این مورد با توجه به اینکه بعضی مدارس به استفاده از وسایل کمک آموزشی تاکید دارند توصیه می‌شود تا از کمدهای شخصی برای دانش آموزان استفاده کنند علاوه بر آن سعی شود تا حجم کتاب‌های درسی کاهش یابد یا در دو جلد ارائه شود که وزن کمتری داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در نظر داریم تا با رعایت استانداردها در استفاده از کوله پشتی به سلامت جسمانی دانش آموزان کمک کنیم و آموزش‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود به این مسئله کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار