باسوادی ۹۱ درصدی مردم بهمئی

حدود ۹۴ درصد جمعیت شهری و ۸۸ و ۳ دهم جمعیت روستایی شهرستان بهمئی باسواد هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان درهمایش آموزش دهندگان دوره‌های سوادآموزی شهرستان بهمئی در لیکک گفت: این تعداد ۲۵ هزار و ۳۱۶ نفرهستند که در سرشماری سال ۹۵ درفرم خوداظهاری(در مجموع۹۱ و ۲ دهم درصد آن‌ها) باسواد ثبت شده اند.


سیدحمدالله خواهش با بیان اینکه در شهرستان بهمئی ۹۵ و ۸ دهم مردان و ۸۶ و ۴ دهم زنان جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند افزود:همچنین ۹۳ و ۹ دهم جمعیت شهری و ۸۸ و ۳ دهم جمعیت روستایی این شهرستان باسوادند.


وی از باسوادی ۹۲ و ۷ دهم درصد میانگین باسوادی در استان خبرداد و اضافه کرد: در تمامی همایش‌های آموزش دهندگان دوره‌های سوادآموزی کارگاه آموزش نماز برگزار می‌شود.


خواهش نیک گفت: امکان سنجی راه اندازی مرکز یادگیری محلی در بهمئی در حال انجام است.


مدیرآموزش وپرورش بهمئی هم گفت: امسال در دوره سوادآموزی ۱۷۴ نفر، در دوره انتقال ۱۰۰ نفر و در دوره تحکیم سواد ۱۰۰ نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.


صادق جریده با اشاره به اینکه بیش از ۹۶ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی در بهمئی محقق شد افزود: مسابقه انشاء نویسی پرسش مهر ریاست جمهور در بین سوادآموزان دوره انتقال برگزار و ۳ سواد آموز از این شهرستان برگزیده شدند.


رییس اداره سنجش و نظارت سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: نظارت و ارزیابی اولویت اصلی پس از تشکیل کلاس‌های سوادآموزی است.


محمد جلیل فر افزود: علاوه برمسابقه انشاء نویسی پرسش مهر، مسابقه کتاب شعار سال رهبر انقلاب نیز برای سوادآموزان دوره انتقال برگزار می‌شود.


در این همایش از ۳ برگزیده سوادآموزی پرسش مهر ریاست جمهور تجلیل شد.

انتهای پیام/د

همایش آموزش دهندگان دوره‌های سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.